Skip to content

تولید ملی: با تولید مواد اولیه دارویی ، سالیانه ۵۰۰ میلیون دلار در کشور صرفه جویی ارزی خواهد شد.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت گفت: با بهره‌گیری از توانمندی ۴۰۰ مهندس شیمی از بهمن امسال تولید تمام مواد اولیه دارویی را طی یک برنامه دوساله اجرا می‌کنیم و با این کار ۵۰۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی برای کشور حاصل می‌شود.
دکتر مصطفی قانعی‌ اظهار داشت: بر اساس برنامه پنجم توسعه پیش‌بینی شده بود که به رتبه دوم منطقه دست پیدا کنیم که اکنون این امر حاصل شده و از طرفی نقشه علمی کشور را توزیع دانشگاهی کردیم.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس نقشه پیش‌بینی رشد ۲۵ درصدی علمی را داشتیم در حالی که رشد علم پزشکی در سال ۹۰ نسبت به سال ۸۹، ۴۰ درصد بود.
دکتر قانعی در مورد تحقق برنامه‌‌های انطباقی تحقیقات با برنامه‌های پیش‌بینی نشده اظهار داشت: هر دانشگاه باید مطابق با برنامه‌‌ای که از قبل اعلام کرده تحقیق کند که این امر حدود ۷۰ درصد تطبیق داشت.
معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت در مورد دارو و توسعه‌های کاربردی تصریح کرد: خوشبختانه برنامه‌ مربوط به داروهای با ارز‌بری بالا حل شد یعنی بسیاری از داروهایی که ارزبری بالا داشتند از گردونه حذف شدند و الان روی مواد اولیه دارویی متمرکز شدیم.
وی افزود: طی هماهنگی با حدود ۴۰۰ مهندس شیمی بنا داریم از بهمن تمام مواد اولیه دارویی را طی برنامه دوساله در داخل تولید کنیم و اگر این اتفاق بیفتد حدود ۵۰۰ میلیون دلار در سال صرفه‌جویی ارزی در پی دارد.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها