Skip to content

تولید ملی: برنامه وزارت‌علوم برای ارتقای تولید ملی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، اصلاح ارتباط دانشگاه با صنعت، ایجاد دوره های دکتری پژوهش محور، تولید تجهیزات آزمایشگاهی و توجه به تولیدات در حوزه علوم انسانی را از جمله برنامه های این وزارتخانه در سال تولید ملی نام برد و اظهار داشت: علاوه بر این ۴۰ طرح کلان ملی در شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری تصویب و به دانشگاه ها واگذار شده است.
دکتر کامران دانشجو در حاشیه مراسم افتتاح کرسی ارتباط صنعت با دانشگاه یونسکو در ایران در خصوص حمایت های تشویقی وزارت علوم از دانشگاه ها در سال تولید ملی گفت: شعار اصلی امسال تولید ملی و حمایت از سرمایه ایرانی است از این رو وزارت علوم برنامه هایی برای ارتقاء تولید ملی در دستور کار دارد.
دکتر دانشجو با تاکید بر اینکه این پروژه ها به دانشگاه ها واگذار شده است، یادآور شد: واگذاری این پروژه به دانشگاه ها به عنوان حمایت های تشویقی به دانشگاه ها بوده است چرا که دانشگاه ها علاوه بر استفاده از اعتبارات این پروژه ها از مزایای اجرای پروژه های علمی بهره مند می شوند.
وزیر علوم همچنین با اشاره به نحوه تامین اعتبارات این پروژه ها یادآور شد: بخشی از اعتبارات این پروژه ها از سوی وزارت علوم و بخشی دیگر از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت تامین خواهد شد.
افتتاح کرسی ارتباط صنعت با دانشگاه
وی با اشاره به ایجاد کرسی های ارتباط دانشگاه با صنعت در دانشگاه ها، خاطر نشان کرد: ایجاد این کرسی که با همکاری یونسکو ایجاد شد اولین کرسی ایجاد شده در دانشگاه ها نیست بلکه تاکنون ۱۲ کرسی در دانشگاه ها ایجاد شده است.
دکتر دانشجو با اشاره به ماموریت های این کرسی ها گفت: با همکاری یونسکو امید داریم تا این مراکز در سطح ملی و فراملی بتوانند ماموریت های لازم را انجام دهند.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها