Skip to content

تولید ملی: راه اندازی نخستین خط تولید هورمون رشد با حضور رییس جمهور

نخستین خط تولید هورمون رشد در کشور با حضور حجت الاسلام و المسلمین  دکتر حسن روحانی رییس جمهوری راه اندازی شد و جمهوری اسلامی ایران به جمع چهار کشور دارنده این دانش پیوست.

 

 

 

نخستین خط تولید هورمون رشد در کشور با حضور رییس دولت تدبیر و امید در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی در شرکت داروپخش راه اندازی شد.

 

 

 

 

 

 

ناصر نقدی مدیرعامل شرکت داروپخش گفت: راه اندازی این خط تولید باعث می شود سالانه ۸۰۰ میلیارد تومان صرفه جویی شود.

 

 

 

 

 

 

وی با بیان اینکه هورمون رشد برای کودکانی که رشد کافی ندارند، بدنسازان و افراد کهنسال مورد استفاده قرار می گیرد، اظهار داشت: هزینه تمام شده این خط تولید پنج میلیارد تومان بصورت ریالی و ۵۰۰ هزار دلار به صورت ارزی است.

 

 

 

 

 

 

رییس جمهوری از بخش های مختلف تولید هورمون رشد و سایت فرآورده های تزریقی که در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۱ با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی به بهره برداری رسیده بود، بازدید کرد.

 

 

 

 

 

 

رییس جمهوری را در این بازدید دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،دکتر علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مهندس محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت و حسین فریدون دستیار ویژه رییس جمهوری همراهی می کنند.

 

 

صرفه جویی ارزی تولید هورمون رشد؛ امسال ۲۰ میلیارد، سال آینده ۸۰ میلیارد تومان

مدیرعامل شرکت داروپخش گفت: تولید هورمون رشد در داخل کشور تا پایان امسال ۲۰ میلیارد و تا پایان سال ۹۴، ۸۰ میلیارد تومان صرفه جویی ارزی برای کشور به همراه دارد.

نخستین خط تولید هورمون رشد در کشور روز جمعه نهم خرداد ماه سال جاری در شرکت دارو پخش با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری راه اندازی شد.

دکتر ناصر نقدی افزود: کل مصرف هورمون رشد در کشور در سال ۹۲ بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان است که تا پایان امسال به میزان یک چهارم این رقم یعنی ۲۰ میلیارد تومان در کشور تولید و عرضه می کنیم.

دکتر نقدی همچنین گفت: قرار است با توسعه تجهیزات شرکت دارو پخش تا پایان سال ۹۴ کل نیاز کشور در تولید هورمون رشد را تامین کنیم که با این اقدام ۸۰ میلیارد تومان صرفه جویی ارزی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در حال حاضر هورمون رشد به دو کشور اوکراین، سوریه صادر می شود و درصدد فروش به عراق نیز هستیم.

وی تصریح کرد: درحال حاضر توانسته ایم هورمون رشد را در اوکراین به ثبت برسانیم و با این اقدام وارد بازار اتحادیه اروپا می شویم.

دکتر نقدی اظهار داشت: یکی از معضلاتی که با وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی داریم، واردات هورمون رشد به داخل کشور است که در مواردی برخی از این واردات از کشورهایی خریداری می شود که از کیفیت پایین برخوردارند.

به گفته وی واردات هورمون رشد از کشورهایی مانند کره جنوبی و دانمارک باعث می شود که شرکت های رقیب خارجی بازار ایران را در دست بگیرند.

مدیر عامل شرکت دارو پخش گفت: مصرف هورمون رشد برای افرادی که با کمبود این هورمون در بدنشان مواجه هستند ضروری است که در صورت مصرف نکردن دچار کوتاهی قد می شوند.

به گفته وی در ایران حدود ۱۲۰ هزار بیمار از این موضوع رنج می برند و نیاز به تزریق روزانه هورمون رشد دارند.

دکتر نقدی همچنین یاد آور شد: این افراد می توانند تا سن ۱۵ سالگی و تا زمانی که صفحه استخوانی آنان بسته نشده است از این هورمون استفاده کرده و ۱۵ تا ۲۰ سانت به قدشان اضافه شود.

وی به افراد کهنسال نیز اشاره کرد و گفت: هورمون رشد در افراد کهنسال برای رفع چین و چروک مورد استفاده قرار می گیرد.

عضو هیات علمی انستیتو پاستور ایران با بیان اینکه باشگاه های بدنسازی نیز از هورمون رشد استفاده می کنند تاکید کرد: استفاده از هورمون رشد برای بدن سازی بسیار زیانبار است و باعت عقیمی و نازایی می شود.

دکتر نقدی ادامه داد: این افراد در بدنشان هورمون رشد ترشح می شود و با تزریق هورمون رشد بیشتر سعی می کنند که متابولیسم بدنشان را بالا ببرند.

وی اظهار داشت: ۷ سال کار تحقیقاتی برای تولید داروی هورمون رشد در شرکت داروپخش انجام شده و هم اکنون در دنیا جزو ۴ کشوری هستیم که تمام مراحل تولید این دارو را به طور کامل انجام می دهیم.

دکتر نقدی افزود: هزینه تمام شده این خط تولید ۵ میلیارد تومان و ۵۰۰ هزار دلار امکانات و تجهیزات خریداری شده است .

مدیر عامل شرکت دارو پخش اظهار داشت: قیمت هر آمپول ۳۲ هزار تومان است که می توان با توسعه این خط تولید در آینده قیمت آن را کاهش داد

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها