Skip to content

جشنواره های پژوهشی: برگزاری دومین جشنواره طرحها و ایده های نوآورانه در دانشگاه تهران

رئیس کانون شکوفایی خلاقیت و نوآوری پارک فناوری دانشگاه تهران از برگزاری دومین جشنواره طرحها و ایده های نوآورانه خبر داد و گفت: این جشنواره در نیمه دی ماه برگزار شده و ایده های برتر برای حمایت و توسعه به این کانون معرفی می شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، خسرو کریمی با تاکید بر اینکه این جشنواره ویژه دانشجویان دانشگاه تهران است، افزود:  کلیه دانشجویان این دانشگاه در مقاطع تحصیلی مختلف می توانند ایده ها و طرحهای خود را به دبیرخانه دایمی این جشنواره ارسال کنند.

تقدیر از ایده های برتر، دستاوردها و طرحهای برتر در ۱۰ محور

وی اظهار داشت: در جشنواره امسال علاوه بر ایده های برتر، دستاوردها و طرحهای برتر در ۱۰ محور فناوریهای پیشرفته، علوم پزشکی، فناوری اطلاعات، فنی و مهندسی، علوم پایه، محیط زیست، مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، علوم انسانی و معارف دینی، هنر و میراث فرهنگی، بهداشت و ایمنی صنعتی و مدیریت و اقتصاد پذیرفته می شود.

رئیس کانون شکوفایی خلاقیت و نوآوری پارک فناوری دانشگاه تهران، ادامه داد: در حوزه فناوریهای پیشرفته به ایده هایی که در زمینه های نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی، میکروالکترونیک، سلولهای بنیادین، انرژیهای نو و تجدید پذیر، هوافضا، مهندسی پزشکی و آینده پژوهی فناوریهای نوین توجه شده است.

وی به محورهای علوم پزشکی اشاره کرد و یادآور شد: در این دوره ایده های نو در حوزه زمینه های داروسازی، دامپزشکی، گیاهان دارویی و طب سنتی و اسلامی پذیرفته شد.

دبیر دومین جشنواره طرحها و ایده های نوآرانه و فناورانه دانشگاه تهران، زمان ارسال آثار در این دوره از جشنواره را تا ۳۰ آذر ماه ذکر کرد و افزود: تاکنون ۷۰ طرح به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است. طی این جشنواره ضمن تقدیر از ایده ها و طرحهای برتر از آنها در بخش توسعه ایده های فناورانه کانون نیز حمایت می شود.

راه اندازی اتاق فکر تحت وب

رئیس کانون شکوفایی خلاقیت و نوآوری پارک فناوری دانشگاه تهران، راه اندازی اتاق فکر تحت وب را از برنامه های آتی این کانون نام برد و یاداور شد: راه اندازی این اتاق فرک به منظور شناسایی ایده های نو ایجاد شده و سعی می شود در آنها هسته های علمی با حضور دانشجویان ایجاد شود تا در زمینه های خاص به تحقیق و بررسی بپردازند.

وی ادامه داد: برنامه ریزی آینده ما این است که اتاقهای فکر تحت وب راه اندازی کنیم تا کاربران به صورت آنلاین در خصوص زمینه های تحقیقاتی خود با افراد مورد نظر تبادل اطلاعات داشته باشند.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها