Skip to content

جشنواره های پژوهشی: تقدیر از ۵۴ برگزیده در چهاردهمین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی

دبیر اجرایی جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی با ارائه آمار نهایی طرحهای تحقیقاتی ارائه شده به چهاردهمین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی از انتخاب ۵۴ برگزیده نهایی در این دوره از جشنواره خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا حسنی در نشست خبری جشنواره رازی در دانشگاه علوم پزشکی تهران با تشریح انتخاب برگزیدگان حقیقی و حقوقی جشنواره رازی یادآور شد: چهاردهمین دوره جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی دوم دی ماه با حضور رئیس جمهور و اعطای تندیس جشنواره به برگزیدگان برگزار می شود.

حسنی اظهار داشت: به برگزیدگان جشنواره رازی به ترتیب به نقرات اول تا سوم ۱۴ تا ۱۰ سکه بهار آزادی و به محقق جوان ۱۲ سکه بهار آزادی و به محقق دانشجو ۱۰ سکه بهار آزادی علاوه بر تندیس و لوح تقدیر اعطا می شود.

وی اضافه کرد: ۳۸ برگزیده به عنوان شخص حقیقی در گروه های ۱۰ گانه رشته های تخصصی علوم پایه، علوم پایه بهداشتی، مدیریت و تغذیه، علوم بالینی داخلی، علوم بالینی جراحی، علوم دارویی، علوم توانبخشی و پیراپزشکی، علوم دندانپزشکی، فناوریهای نوین، ابداعات، اختراعات و فرضیه های اثبات شده علمی انتخاب شده اند.

حسنی خاطرنشان کرد: گروه علوم تغذیه و توانبخشی به دلیل کم بودن داوطلب در سایر گروه ها ادغام شد و گروه ارتقاء نظام سلامت یا HSR نیز منتخبی در این دوره از جشنواره نداشت.

دبیر اجرایی جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی اضافه کرد: در این دوره از جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی ۵ دانشگاه علوم پزشکی برتر در حوزه پژوهش، سه کمیته تحقیقات دانشجویی، ۲ نشریه برتر و ۶ مرکز تحقیقاتی علوم پزشکی برتر نیز جوایزی دریافت می کنند.

وی گفت: با توجه به اینکه در دو دوره اخیر سازمان فرهنگی و آموزشی سازمان کنفرانس اسلامی “آیسسکو” نیز در این جشنواره همکاری داشته است، محققان عضو این کشورها نیز طرحهای تحقیقاتی خود را ارائه دادند که در رقابت با طرح های داخل کشور، نتوانستند رتبه ای را کسب کنند. همچنین ۸ طرح نیز از محققان علوم پزشکی ایرانی مقیم خارج از کشور به این جشنواره ارائه شد که این طرحها نیز نتوانستند امتیاز لازم را برای برگزیده شدن کسب کنند.

حسنی از ارائه ۳۷۱ طرح نهایی به چهاردهمین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی خبر داد و گفت: این ۲۷ درصد طرحها از سوی محققان زن و ۷۳ درصد طرح ها از سوی محققان مرد ارائه شده بود که این طرحها از سوی ۴۰۰ داور با سرپرستی اساتید با سابقه هر رشته داوری شدند.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها