Skip to content

جشنواره های پژوهشی و فناوری: برترین های نهمین جشنواره فناوری نانو معرفی شدند.

نهمین دوره تقدیر از برترین های نانو فناوری با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری درمرکز همایش های بین المللی سازمان صدا و سیما برگزار شد.
در این مراسم برترین های نانو فناوری در بخش های تجهیزات و محصولات برتر، متخصصان برتر، موسسات پژوهشی برتر، آزمایشگاه های برتر، مراکز رشد و رسانه برتر معرفی شدند.

در این مراسم از ۱۰ نفر برگزیده به همراه یک متخصص جوان برتر ، ۵ دانشگاه، ۳ مرکز رشد، ۳ آزمایشگاه، ۳ محصول و تجهیز و ۵ رسانه برتر حوزه فناوری نانو تجلیل شد.

در مجموع به برگزیدگان ۶۰۰ میلیون تومان وام، ۷۰۰ میلیون تومان پژوهانه و ۲۰۰ میلیون تومان پاداش نقدی به همراه لوح تقدیر و تندیس اهدا شد.

ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، هر ساله متخصصان فعال در حوزه این فناوری را ارزیابی و برگزیدگان را در جشنواره برترین های فناوری نانو معرفی و از آنها تقدیر می کند.

امسال نیز نهمین دوره این ارزیابی انجام شد که مربوط به فعالیت ها و دستاوردهای سال ۱۳۹۲ است.

محصولات و تجهیزات برگزیده این مراسم از بین محصولاتی انتخاب شده اند که تاییدیه نانو مقیاس را تا انتهای سال ۹۲ دریافت کرده بودند.

این محصولات بر اساس شاخص هایی چون بازار مناسب محصول، اثبات شدن کارایی ادعا شده و شفافیت در حوزه کسب داوری شدند.

در این مراسم دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با تاکید بر حرکت به سمت تجاری سازی فناوری نانو گفت: متاسفانه در حال حاضر از بین ۸۰۰ مقاله علمی ثبت شده ایران در آی اس آی (ISI) فقط یکی تبدیل به پتنت یا اختراع می شود.

وی بیان کرد: درعصر حاضر بحث اصلی در صنعت بحث نوآوری است، باید عقب ماندگی ها و دیدگاه های اشتباهی که در خصوص پژوهش در گذشته بوده را کنار بگذاریم، همچنین صنعت بر پایه مواد خام باید از بین برود و صنعتی بر پایه فکر و اندیشه شکل گیرد.

وی اظهار کرد: بزرگترین خیانت در حق جوانان امروز درگیرکردنشان در طرح های پژوهشی بی هدف است، باید به جوانان جهت دهی مناسب داد تا تحقیقات خود را به ثروت تبدیل کنند.

دکتر ستاری اظهارکرد:اساتید در دانشگاه ها بایستی به فکر تبدیل علم به ثروت و درصدد تاسیس شرکت دانش بنیان در راستای کسب درآمد و کسب و کار مبتنی بر دانش و فناوری باشند و همچنین دانشگاه ها باید بخش عمده ای از درآمد خود را از طریق فروش فناوری و پژوهش های خود بدست آورند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور یادآور شد، ستاد توسعه فناوری نانو یک الگوی موفق برای دیگر ستادهای فناوری است و اگر بتواند در زمینه صادرات نیز مانند تولید علم موفق عمل کند در آینده یکی از پیشروهای این فناوری در دنیا خواهیم بود.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها