Skip to content

جشنواره های پژوهشی و فناوری: برگزیدگان پنجمین کنگره بنیاد جهانی پروفسور یلدا معرفی و تقدیر شدند.

بنیاد آکادمیک جهانی استاد پروفسورعلیرضا یلدا  در پنجمین کنگره بین المللی تازه ترین دستاوردهای پژوهشی در دانش پزشکی، مولکولی، سلولی و بالینی از برگزیدگان داخل و خارج کشور با اهدای لوح تقدیر کرد.
به گزارش سایت دفترارتباط با دانش آموختگان دانشگاه علوم پزشکی تهران، جشنواره پنجمین کنگره بین المللی تازه ترین دستاوردهای پژوهشی در دانش پزشکی، شامگاه چهارشنبه ۱۶ مهرماه ۹۳ با حضور دکترجعفریان، رییس دانشگاه، دکتر یلدا استاد پیشکسوت، دکتر رنجبر، رییس بنیاد آکادمیک جهانی پروفسور یلدا، دکتر بهادری، دکتر گتمیری و دکترسید احمدیان به ترتیب رییس، قائم مقام و دبیر دفتر دانش آموختگان و جمعی از اساتید پزشکی داخل و اساتید ایرانی مقیم آلمان، سوئیس و آمریکا در تالار ابن سینای دانشکده پزشکی برگزار شد.

*** جایزه بین المللی پروفسور یلدا، در حیطه استاد برجسته علوم پزشکی

جوایز بین المللی کنگره دکتر یلدا، در حیطه استاد برجسته، به دکتر فریدون سیاسی، دکتر محمدرضا ظفرقندی، دکتر میترا مهدوی مزده، دکتر عباس امیر جمشیدی و دکتر مصطفی رضائیان از دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر علیرضا فاضل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دکتر مسعود نقاب از دانشگاه علوم پزشکی شیرازاهدا شد.

*** جایزه بین المللی پرفسور یلدا درحیطه مسوولیت اجتماعی در پزشکی و بهداشت

این جایزه به به دکتر سید منصور گتمیری از دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر احد بزازی از دانشگاه کولون آلمان، دکتر حمیدرضا پور اسلامی از دانشگاه علوم پزشکی کرمان و زنده یاد دکتر کامل شادپور از وزارت بهداشت اهدا شد.

*** جایزه پرفسور یلدا درحیطه اختراع و نوآوری

این جایزه به دکتر علیرضا کیا از دانشگاه می یرباخ آلمان، دکتر رضا وهداد از آلمان منتخب پروفسوررنجبر، دکتر شهرام شهابی از دانشگاه علوم پزشکی ارومیه و فاطمه حاجتی از دانشگاه علوم پزشکی تهران تقدیم شد .

*** جایزه پروفسور یلدا درحیطه فرهنگ و هنر

جایزه بین المللی دکتر یلدا به دکتر غلامرضا مظفریان از دانشگاه سیاتل آمریکا و دکتر ناصر کنعانی از دانشگاه برلین آلمان اعطاء شد .

*** جایزه پرفسور یلدا درحیطه محقق جوان

این جایزه به دکتر نیلوفر محمد زاده، دکتر لیلا امیری و دکتر آرش صیفی از دانشگاه علوم پزشکی تهران اهدا شد.

*** جایزه پرفسور یلدا در حیطه پوستر دانشجویی

جایزه پوستر دکتر یلدا به پوستربرگزیده در بخش دانشجویی به نفیسه بحیرایی اهدا شد.

***مدال افتخار و بالاترین نشان علمی آکادمی پرفسور یلدا

همچنین مدال افتخار و بالاترین نشان علمی آکادمی این بنیاد به پروفسور حسین صادقی از دانشگاه لوزان سویس، پروفسور حسین داریوش فهیمی از دانشگاه هیدلبرگ آلمان، پروفسور محمد کشتگر از دانشگاه UCL انگلستان، دکتر حسن فرسام، دکتر کاظم محمد، دکتر مرتضی مصفا از دانشگاه علوم پزشکی تهران و دکتر سادات باقر مداح از دانشگاه علوم بهزیستی و توان اهدا شد.

بنابر این گزارش در ابتدای مراسم دکتر عباس فردوسی دبیر اجرایی بنیاد آکادمیک جهانی استاد پروفسور دکتر علیرضا یلدا، گفت: شرکت چشم گیر و قابل توجه اساتید و علاقه مندان به دانش پزشکی خارج و داخل کشور در همایش سال جاری؛ نشان از اعتبار علمی بنیاد استاد فرهیخته پروفسور دکتر یلدا دارد که وجودشان مایه افتخار کشور است.

وی هدف این بنیاد را ایجاد پیوند علمی بین پژوهشگران و دانشمندان ایرانی و غیر ایرانی در سراسر جهان خواند و افزود: علاوه بر تبادل تازه های علمی، سعی ما بر این است که چهره علمی میهن خود را به جهانیان معرفی کنیم.

در ادامه دکتر مسلم بهادری رئیس دفتر ارتباط با دانش آموختگان دانشگاه، به بیان تاریخچه آموزش پزشکی در ایران پرداخت و اظهارداشت: تاریخ علم پزشکی در ایران سابقه چند هزارساله دارد که متأسفانه اکثر اسناد مکتوب آن در طی قرون گذشته در اثر حمله بیگانگان و بی توجهی مردم و حکومت ها از بین رفته در حالی که یونان و رم که از نظر تاریخی همزمان بودند همه مدارک و اسناد را دارند.

وی خاطر نشان کرد: تعدادی لوح و نوشته وجود دارد که می توان به خدمات پزشکی در طی قرون گذشته پی ببریم و اکثر مورخین خارجی هم درباره آن نوشته اند.

وی در ادامه در خصوص روند شکل گیری دارالفنون و به دنبال آن تاسیس دانشگاه تهران توضیحاتی ارائه داد.

دکتر بهادری رشد قابل توجه کیفی و کمی خدمات پزشکی و آموزشی را در دهه اخیر علی رغم تمامی موانع و تحریم های به عمل آمده ستودنی دانست و اظهار داشت: سطح پزشکی کشور فراتر از منطقه و در بسیاری از حوزه ها در سطوح بالای جهانی است.

دکتر علیرضا رنجبر، رئیس بنیاد آکادمیک جهانی استاد دکتر علیرضا یلدا، نیز در این کنگره با اشاره به اینکه این بنیاد در سال ۲۰۰۹ در شهر بن آلمان به ثبت رسیده است ،تصریح کرد: اولین کنگره آکادمیک در سال ۲۰۱۰ در موزه علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با استقبال گسترده اساتید برگزار شد.

وی گفت: می توانیم با همکاری بین المللی به جهانیان نشان دهیم که علی رغم محاصره اقتصادی غیر انسانی علیه مردم کشور، توان علمی ایرانیان پا به پای جهان پیشرفت می کند.

دکتر رنجبر یادآور شد: در جهان بنیادهای بسیاری داریم ولی بنیاد آکادمیک در زمینه پزشکی که بزرگان را گرد هم آورده بسیار نادر است. البته امیدواریم با همکاری دانشمندان پزشکی ایران در سراسر جهان در آینده نزدیک شاهد پیشرفت های هر چه بیشتر علم پزشکی در کشورمان باشیم.

سپس پروفسور علیرضا یلدا، با بیان اینکه علم مرز نمی شناسد و همه علما و دانشمندان باید دست به دست هم بدهند و برای پیشرفت علم قدم بردارند، گفت: کسب مال هنر نیست؛ کسب معنویت هنر است؛ چرا که همگان نمی توانند آن را به دست بیاورند.

این استاد فرهیخته و پیشکسوت دانشگاه، با اشاره به اینکه دانش لازم است اما کافی نیست، ادامه داد: کلمه انسان سخن مقدسی است و آن چیزی که کمال را در فرد ایجاد می کند معنویت و انسانیت است.

دکتر علی جعفریان رئیس دانشگاه، در این مراسم به اهمیت تقدیر از برگزیدگان در دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: رشد و توسعه دانش پزشکی خصوصاً با توجه به ارتباط تنگاتنگی که با فناوری های نوین پیدا کرده در این میان واقعاً خیره کننده است. و روزی نیست که شاهد دستاوردهای جدید در یکی از عرصه های طب نباشیم که البته به روز بودن تنها با رصد کردن این دستاوردها و توسعه ارتباطات امکان پذیر خواهد بود.

وی در ادامه پیرامون روند سریع فوق تخصصی شدن حوزه های مختلف پزشکی و دور شدن آن از طب جامع نگر همچنین حاکمیت فزاینده تکنولوژی بر پزشکی توضیحاتی ارائه داد و پیشنهاد کرد این موضوع طی نشستی در کنگره سال آینده به بحث و نقد گذاشته شود.

رییس دانشگاه خاطر نشان کرد: امیدوارم حرکت شایسته بنیاد آکادمیک جهانی پروفسور دکتر یلدا در دانش پزشکی، همچنان تداوم داشته باشد و الگویی برای دانش آموختگان فرهیخته علوم پزشکی باشد.

در خاتمه این مراسم، از دکتر مهرناز رسولی نژاد و مریم زاهدی به پاس خدماتی که به عنوان دبیر علمی کنگره و مسئول اجرایی پنج دوره کنگره بین المللی تازه ترین دستاوردهای پژوهشی در دانش پزشکی داشته اند، نیز قدردانی شد.

همچنین دو جلد کتاب “صدای جهان و دیوان غزلیات جهان” نوشته دکتر غلامعلی(جهانگیر) مظفریان استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران به تمام شرکت کنندگان در جشنواره تقدیم شد.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها