Skip to content

جشنواره های پژوهشی: چهارمین جشنواره ملی علم تا عمل برگزار می شود.

چهارمین جشنواره ملی علم تا عمل با حضور یک هزار و ۵۴۰ شرکت حقوقی دارای فناوری، روزهای ۱۱ تا ۱۴ آبان ماه جاری برگزار می شود.
سید علیرضا آذرسا، مسوول دبیرخانه مرکزی چهارمین جشنواره ملی علم تا عمل روز شنبه در گفت وگو با خبرگزاری علمی ایرنا تفاوت برگزاری این دوره از جشنواره را با دوره های قبلی راپ حضور شرکت های دانش بنیان و افراد حقوقی عنوان کرد و گفت: تنها افراد حقوقی و صاحبان شرکت های دانش بنیان می توانند در این جشنواره شرکت کنند.
وی افزود: در دوره های گذشته اشخاص حقیقی نیز حق شرکت در این جشنواره را داشتند، اما براساس تجربه سال های گذشته، در مراحل تجاری سازی طرح ها، ثبت شرکت دانش بنیان نیز باید انجام می شد؛ از این رو ثبت شرکت های دانش بنیان قبل از شرکت در این جشنواره صرفه جویی در وقت را به دنبال دارد.
مسوول دبیرخانه مرکزی چهارمین جشنواره ملی علم تا عمل خاطرنشان کرد: آمار طرح های ارایه شده در سال جاری نسبت به سال گذشته کاهش نامحسوسی دارد، اما روند تجاری سازی با رویکرد جدید بسیار سرعت خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه جشنواره ملی علم تا عمل هر ساله با رویکرد تجاری سازی فناوری هر ساله در شهریور ماه برگزار می شود خاطرنشان کرد: رویداد چهارم در سال جاری در آبان ماه برگزار می شود، زیرا یکی از اهداف برگزاری این جشنواره اثرگذاری در ساختارهای بخش حاکمیتی کشور است و با توجه به تغییر مدیران معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری قرار شد تا این جشنواره با حضور مدیران جدید برگزار شود.
وی خاطرنشان کرد: این دوره از جشنواره در بخش های ارایه طرح ها به تفکیک استان های ارایه کننده و بخش های جنبی شامل دالان ارایه خدمات تجاری سازی، خدمات مشاوره حقوقی ، بازاریابی، مشارکت های مالی و سرمایه گذاری برگزار خواهد شد.

ورود بخش خیریه به نمایشگاه علم تا عمل
آذرسا درباره تعداد نهادهای شرکت کننده در بخش مشارکت های مالی و سرمایه گذاری اظهار داشت: در جشنواره سال جاری ۱۸ صندوق حمایت از پژوهش و فناوری شامل ۱۰ نهاد غیردولتی و هشت نهاد دولتی، سه شرکت خصوصی سرمایه گذاری و یک نهاد خیریه شرکت خواهند کرد.
همچنین به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پرویز کرمی، رییس روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری نیز درباره چهارمین جشنواره علم تا عمل گفت: جشنواره و نمایشگاه ملی علم تا عمل به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با تمرکز بر موضوع تجاری سازی طرح های دانش بنیان، شناسایی، حمایت و توسعه شرکتهای دانش بنیان، ایجاد بازار برای محصولات و ارائه حمایت ها و در راستای کمک به استمرار پیشرفت پرشتاب و درون زای علمی و اقتدار و آبادانی برگزار می شود.
وی اظهار کرد: در فرآیند اجرایی این جشنواره و نمایشگاه بر گسترش و تعمیق مبانی همکاری و تعامل بین مراکز استانی به ویژه دفاتر استانی نخبگان، پارک های علم و فناوری، کارگروه پژوهش و فناوری استانی شرکت های دانش بنیان تاکید می شود.
وی گفت: ارج نهادن به مقام فناوران و نوآوران برتر از طریق شناسایی و معرفی دستاوردهای برتر فناورانه و در آستانه ی تجاری سازی در زمینه های مختلف، فراهم کردن زمینه های مناسب توسعه و تعمیق همکاری های علمی و فناوری بین مراکز علمی، صنعتی و فناوری کشور، ایجاد محیطی به منظور آشنایی و تفاهم میان عرضه کنندگان فناوری، نهادهای استفاده کننده از فناوری، سرمایه گذاران و سایر ذی نفعان عرصه تجاری سازی، بررسی راهکارها و روش های جدید در راستای تسهیل فرآیند تجاری سازی دستاوردهای علمی و فناوری کشور و ارائه دستاوردهای حاصل از فرآیند تجاری سازی فناوری و نوآوری از جمله اهداف برگزاری جشنواره و نمایشگاه ملی علم تا عمل است.
براساس این گزارش علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت http://festival.isti.ir مراجعه کنند.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها