Skip to content

جشنواره های پژوهش و فناوری: برگزیدگان چهارمین جشنواره بین المللی مخترعان، مبتکران و نوآوران در شیراز

برگزیدگان چهارمین جشنواره بین المللی مخترعان، مبتکران و نوآوران در آیین ویژه ای در شیراز تجلیل شدند.

در آیین تجلیل از برگزیدگان این جشنواره که سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی متولی برپایی آن بود، جمعی از معاونان و مدیران این دانشگاه و معاون پژوهش و برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان کشور حضور داشتند.

آندریاس ودریش رییس فدراسیون بین المللی مخترعان و جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی از دیگر حاضران در این آیین بودند.

در آیین اختتامیه این جشنواره علاوه بر مخترعان و نوآوران کشورمان، مبتکرانی و مخترعانی از ۱۶ کشور خارجی مانند آلمان، برزیل، مجارستان، چین، کره جنوبی، کرواسی، بوسنی، برزیل و سوئد حضور داشتند.

در این آیین با اهدای لوح و جایزه از ۴۸ طرح برتر ایرانی ارایه شده در جشنواره قدردانی شد.

مدیرکل دفتر گسترش تولید علم دانشگاه آزاد اسلامی در این آیین گفت که ۲۱ طرح نیز از سوی شرکت کنندگان خارجی در جشنواره از جمله فدراسیون بین المللی مخترعان مورد حمایت قرار می گیرند.

به گفته مهندس میترا هاشمی طباطبایی، از میان ۶۰۰ طرحی که برای شرکت در جشنواره به صورت اینترنتی ثبت نام کرده بودند، داوری به صورت مجازی صورت گرفت و ۱۰۵ طرح اختراع و ابتکار از ایران و ۵۰ طرح از کشورهای خارجی برای شرکت در جشنواره برگزیده شد.

مدیرکل دفتر گسترش تولید علم دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به مشارکت بنیاد ملی نخبگان کشور در ارزیابی طرح ها گفت: طرح ها در صورت برخورداری از ویژگی ها و معیارها، مورد حمایت این بنیاد قرار می گیرند.

وی اظهار کرد: شرکت کنندگان ایرانی در این جشنواره می توانند برای شروع فرایند اجرایی تجاری سازی اختراعات خود از کمک ۳۰ میلیون ریالی برخوردار شوند.

چهارمین جشنواره بین المللی مخترعان، مبتکران و نوآوران روز چهارشنبه در شیراز آغاز به کار کرده بود.

همزمان با برگزاری این جشنواره و فرایند داوری نهایی طرح ها، نمایشگاه تجاری سازی اختراعات و ابتکارات در مجاورت سالن پیام شرکت مخابرات فارس برپا شده بود.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها