Skip to content

جشنواره های پژوهش و فناوری: فراخوان شانزدهمین جشنواره جوان خوارزمی

دبیر جشنواره جوان خوارزمی از انتشار فراخوان شانزدهمین دوره برگزاری این جشنواره خبر داد.

دکترعلیرضا اللهیاری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال شاهد برگزاری بیست و هشتمین دوره جشنواره بین المللی خوارزمی و شانزدهمین دوره جشنواره جوان خوارزمی هستیم.

وی افزود: جشنواره جوان خوارزمی در دو بخش دانشجویی و آزاد برگزار می شود که متقاضیان باید حداکثر ۳۰ سال سن داشته باشند.

به گفته دکتراللهیاری علاقمندان به شرکت در این جشنواره علمی تا پایان مرداد ماه امسال فرصت دارند.

وی یادآور شد: این جشنواره در زمینه های برق و کامپیوتر، مکانیک، مکاترونیک، هوافضا، مهندسی نرم افزار و فناوری اطلاعات، مواد، متالورژی و انرژی های نو، صنایع شیمیایی، زیست فناوری، محیط زیست و علوم پایه پزشکی، علوم پایه، عمران، فناوری نانو، مهندسی صنایع و مدیریت فناوری، کشاورزی و منابع طبیعی و هنر و معماری برگزار می شود.

وی در مورد محورهای پژوهشی جشنواره جوان خوارزمی نیز توضیح داد: این جشنواره پذیرای پژوهش های بنیادی، کاربردی، توسعه ای، اختراع، نوع آوری و ابتکار خواهد بود.

دکتر اللهیاری تصریح کرد: جشنواره جوان خوارزمی طی سال های گذشته نقش موثری در شناسایی و معرفی استعدادهای جوان در زمینه های مختلف علمی و صنعتی داشته و موجب ترویج فرهنگ کارآفرینی دانش بنیان در میان جوانان شده است.

وی زمان برگزاری مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان شانزدهمین جشنواره جوان خوارزمی را در هفته پژوهش امسال (آذرماه ۹۳) اعلام کرد و گفت: حمایت های مادی و معنوی از برگزیدگان جشنواره، تسهیل مسیر تجاری سازی و کاربردی کردن نتایج تحقیقات جوانان کشور و ارج نهادن به مقام والای پژوهشگران، نوآوران و فناوران جوان از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی یادآور شد: به طور معمول از بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ طرح ارسالی به دبیرخانه جشنواره جوان خوارزمی ۲۰ تا ۳۰ طرح برگزیده معرفی می شود.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها