Skip to content

حمایت از پژوهش: درخواست معاون تحقیقات جدید وزارت بهداشت برای حمایت جهت رسیدن به رشد فزاینده علمی

معاون جدید تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از وزیر بهداشت درخواست کرد این معاونت را برای تحقق فرمان مقام معظم رهبری در رسیدن به رشد فزاینده علمی کشور یاری برساند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر مرضیه وحیددستجردی با حضور در مراسم تودیع دکتر محمد واسعی و معارفه دکتر مصطفی قانعی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت به پیش بردن چرخه علم و ارتقای دستاوردهای پژوهشی در کشور اظهار داشت: استقلال هیچ کشوری بدون پیشرفتهای علمی میسر نیست و در دنیایی که علم حرف اول را می ‌زند، قطعاً هیچ کشوری بدون علم آموزی موفق نخواهد بود و بنابراین اگر بخواهیم علم را تبدیل به قدرت کنیم و استقلال خود را حفظ کنیم لازم است پژوهش و تحقیقات را بسیار جدی بگیریم.

دکتر دستجردی با اشاره به دستاوردها و پیشرفتهای صورت گرفته در حوزه پژوهش و تحقیقات از اقدامات صورت گرفته در حوزه پژوهش به ویژه ارتقای میزان مقالات علمی، طراحی نقشه جامع و تحقیقات و فناوری و قابل افتتاح بودن سامانه ملی پژوهش قدردانی کرد.

دکتر دستجردی در ادامه ضمن معرفی دکتر مصطفی قانعی به عنوان معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، تحقیقات و اقدامات علمی وی در خصوص بیماران تالاسمی و مصدومین شیمیایی را بسیار ارزشمند توصیف کرد و گفت: فعالیتهای وی در این خصوص تبدیل به محصولات و دستاوردهایی شده است که ناشی از پژوهش بوده است.

دکتر قانعی معاون جدید تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در مراسم معارفه خود با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت شتاب رشد علمی در کشور گفت: از ویژگیهای مقام معظم رهبری این است که چیزی نمی‌خواهند الا تحقق آن امکان ‌پذیر باشد، بنابراین شتاب رشد علمی و چیزی که از ما خواسته ‌اند، دست یافتنی است.

دکتر قانعی با بیان این مطلب که همه باید برای تحقق فرمان ولی امر مسلمین تلاش کنیم با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر این که دلیل سلطه و قدرت غربی ‌ها، پیشرفتهای علمی ‌شان است و باید در این عرصه توانمندتر شویم، گفت: گرچه برای رسیدن به این هدف محدودیتهایی وجود دارد اما برای نیل به آن نیاز به حرکت جمعی وجود دارد.

وی با تشکر و قدردانی از برنامه ها و فعالیتهای خوب پژوهشی صورت گرفته در معاونت پژوهشی از دکتر دستجردی درخواست کرد کمکهای خود را برای تحقق فرمان مقام معظم رهبری و رسیدن به رشد فزاینده شتاب علمی کشور دریغ نکند.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها