Skip to content

خبر فرزان: کتاب مبانی نگارش علمی در کمتر از یک سال به چاپ دوم رسید

در پی استقبال گسترده اساتید، دانشجویان و محققین در سراسر کشور، همانگونه که انتظار می رفت کتاب مبانی نگارش علمی که مجموعه ای کم نظیر در حیطه نگارش مقالات علمی به شمار می رود، در فاصله کوتاهی تجدید چاپ گردید

Principles of Scientific Writing

.

این کتاب که موضوع نگارش علمی را از ابعاد گوناگون مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار داده، با بهره گیری از جدیدترین منابع و مراجع موجود و تلفیق آن با تجربیات نویسندگان در قالب ۶ بخش تنظیم گردیده است:

در بخش اول، خوانندگان با اهمیت  نگارش علمی و جایگاه والای کسب این مهارت در گسترش علم و نیز موقعیت علمی ایران در جهان امروز آشنا می شوند.

در بخش دوم که شامل ۱۰ فصل می باشد، خوانندگان نحوه نگارش اجزای مختلف یک مقاله پژوهشی اصیل (original article) را فرا می گیرند. تمامی اجزای یک مقاله پژوهشی، از عنوان تا مراجع در فصول جداگانه به تفصیل شرح داده شده است. ارائه مثال های متعدد در این بخش راهگشای درک مفاهیم و کاربرد عملی مطالب آن خواهد بود.

با توجه به اینکه مقالات علمی در حیطه زیست پزشکی صرفاً به مقالات پژوهشی اصیل محدود نمی گردند، لذا در بخش سوم کتاب به بررسی سایر انواع مقالات (مرور سیستماتیک، گزارش مورد، نامه به  سردبیر و …) پرداخته ایم.

در بخش چهارم و به ویژه فصل ۱۵ که از فصول منحصر به فرد کتاب حاضر محسوب می شود، به معرفی مجلات ایرانی و بین المللی، نحوه انتخاب مجله و سایر مسائل مربوط به این حوزه پرداخته شده و تجربیات ارزشمند پژوهشگران مؤسسه فرزان در زمینه انتشار مقالات بین المللی طی سه سال اخیر در معرض دید خوانندگان قرار گرفته است.

جستجو و مدیریت منابع اطلاعاتی عنوان بخش پنجم از کتاب نگارش علمی است که در آن به معرفی منابع اطلاعاتی (Medline) و جستجو در آنها اشاره شده و نرم افزارهای مدیریتی در این حیطه معرفی و توانمندی آنها مورد مقایسه قرار گرفته است.

بخش پایانی کتاب به سه موضوع مهم در نگارش علمی (مهارتهای نگارشی، آمار و اخلاق) اختصاص یافته است. به جرأت می توان گفت توجه ویژه به رعایت و بکارگیری نکاتی که در این فصول مورد بحث قرار گرفته است، از کلید های موفقیت در چاپ مقاله در مجلات معتبر بین المللی محسوب می شود.

مطالب کتاب مبانی نگارش علمی، با هدف آموزش و به گونه ای تظیم شده است که خواننده  را قادر می سازد پس از فراگیری محتوای هر فصل، عملاً دست به کار شده و به نگارش همان بخش از مقاله خود بپردازد.

در تهیه بخشهای مختلف این اثر، بیش از ۱۴۰ مرجع که عمدتاً از مقالات و انتشارات معتبر در زمینه نگارش علمی می باشند استفاده شده که فهرست آنها به تفکیک ۲۱ فصل در انتهای کتاب ارائه شده است.

علاقمندان می توانند برای دریافت کتاب به آدرس مؤسسه: میدان توحید، ابتدای خیابان ستارخان، بن بست شهید صیامی، پلاک ۵۱، طبقه همکف، زنگ دوم مراجعه نمایند.
برای دریافت پستی کتاب می توانید با ارسال فیش واریز شده شامل مبلغ کتاب بعلاوه هزینه ارسال به  بانک ملی حساب سیبا به شماره ۰۱۰۲۲۸۹۵۴۸۰۰۶ بنام آقای دکتر غلامرضا حبیبی اقدام فرمایید.

درخواست کتاب با تعداد بیش از ۱۰ جلد متناسب با تعداد مشمول تخفیفهای ویژه‌ای خواهد بود.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها