Skip to content

خبر فرزان: کسب ۴ مدال طلا و یک نقره توسط یک پژوهشگر ایرانی در زمینه گیاهان دارویی در مالزی

کسب ۴ مدال طلا و یک نقره به همراه جایزه ویژه مسکو (Moscow Award) دستاورد ارزشمند پژوهشگر دارویی کشورمان از بیستمین نمایشگاه اختراعات، فناوری و نوآوری (ITEX) مالزی بود.

دکتر امرالله احمدی فوق تخصص چشم به خاطر ارائه ۴ داروی گیاهی از جمله داروی گیاهی-دریایی HESA-A و MS14 موفق به کسب ۳ مدال طلا و یک نقره از نمایشگاه مذکور و یک مدال طلا از دولت مالزی و همچنین جایزه مسکو گردید.

دکتر احمدی هم اکنون بیش از ۱۰ سال است که مشغول تحقیق بر روی گیاهان دارویی می باشد و دارای مقالات متعدد داخلی و بین المللی در زمینه داروهای مورد مطالعه است.

داروی HESA-A ترکیبی متشکل از ۳ جزء گیاهی-دریایی است که اثرات ثابت شده ای در زمینه مهار سرطان و بعضی دیگر از بیماریها از جمله پسوریازیس داشته است. این دارو دارای اثرات آنتی اکسیدانی می باشد. داروی HESA-A هم اکنون پس از کسب مجوز ازمعاونت غذا و داروی وزارت بهداشت توسط یکی از شرکتهای معتبر داروسازی کشور تولید و به بازارعرضه شده است.

از سوی دیگر، اثرات داروی MS14، یکی دیگر از ترکیبات دارویی مورد مطالعه ایشان دردرمان بیماریهای MS و آلزایمر نتایج قابل توجهی را در پی داشته است که مدال طلای نمایشگاه۲۰۰۹  ITEX را نیز بخود اختصاص داد. مطالعات در این زمینه همچنان ادامه دارد.

این پژوهشگر کشورمان هم اکنون مشغول مطالعه روی ترکیبی گیاهی موثر بر روی کاهش سطح پروفایل لیپیدی سرم می باشد. ترکیب اخیر با موفقیت، فاز حیوانی را پشت سر گذاشته است و بزودی وارد مرحله مطالعه بالینی خواهد شد.

موسسه تحقیقات بالینی فرزان هم اکنون حدود ۲ سال است که با طراحی و اجرای مطالعات بالینی، ارائه مشاوره پژوهشی، تحلیل آماری نتایج، تهیه گزارش و مقاله و انتشار آن در سطح بین المللی با این پژوهشگر همکاری داشته است.

گفتنی است در پی چاپ نتایج یکی از مطالعات صورت گرفته در زمینه پسوریازیس در مجله ای امریکایی، پیشنهاد همکاری برای تولید مشترک دارو در امریکا ارائه شده است که با امضای تفاهم نامه همکاری هم اکنون در حال بررسی و پیگیری است.

موسسه تحقیقات بالینی فرزان ضمن تبریک به این پژوهشگر برجسته کشورمان، آمادگی خود را برای تداوم حمایت از پژوهشگران دارویی در قالب یکی از برنامه های خود با عنوان برنامه نوآوران دارویی (Pharmaceutical Innovators Program) اعلام می دارد.

 

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها