Skip to content

خدمات فناوری: فهرست خدمات دانش بنیان برای حمایت تهیه می شود.

دبیر کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت ها و موسسات دانش بنیان از تهیه فهرست کالاها و خدمات دانش بنیان خبر داد و گفت: براساس این فهرست، شرکت های دانش بنیان، مورد حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار می گیرند.

دکتر محمد صاحبکار روز شنبه افزود: در طول ماههای اخیر با مراجع تخصصی همچون شرکت های دانش بنیان صاحب نام، انجمن های صنفی و دیگر موارد مذاکراتی انجام و براین اساس نظرات آنها در مورد کالاهای تولیده شده در شرکت های دانش بنیان تهیه شده است . این فهرست همزمان با برپایی مجمع تخصصی شرکت های دانش بنیان اعلام می شود.
وی خاطرنشان کرد:پس از ابلاغ آیین نامه اجرایی قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان به دستور رییس جمهوری ، کارگروه ارزیابی صلاحیت شرکت های دانش بنیان به دستور رییس جمهوری تشکیل شد . این کارگاه وظیفه تدوین معیارهای تشخیص شرکت های دانش بنیان و حوزه فعالیت این شرکت ها را برعهده دارد .
وی افزود: در ماه های اخیر این کارگروه ویرایش آیین نامه تشخیص صلاحیت شرکت های دانش بنیان را انجام داده است و از نهادهای مختلفی که در این زمینه فعالیت می کند ، نظرخواهی کرده است و هم اکنون معیارهای تشخیص این شرکت ها در حال نهایی شدن است .
دکتر صاحبکار گفت : یکی از معیارهای موجود در این آیین نامه آن است که شرکت های دانش بنیان باید کالا و خدمات دانش بنیان را تهیه، تولید و به فروش برساند بنابراین لازم است که فهرست این کالاها و خدمات دانش بنیان تهیه شود. این فهرست نهایی شده است و در دو تا سه هفته آینده اعلام می شود.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها