Skip to content

خلاقیت: پیاده روی خلاقیت را ۶۰ درصد افزایش می دهد.

 نتایج مطالعه محققان دانشگاه استنفورد نشان می دهد که پیاده روی، میزان خلاقیت فکری را تا ۶۰  درصد افزایش می دهد.

به گزارش ایرنا از مدیکال نیوز تودی، محققان دانشگاه استنفورد کالیفرنیا آمریکا در این مطالعه سطح خلاقیت را در افراد حین پیاده روی و هنگام نشستن اندازه گرفتند. آنها متوجه شدند که نتیجه خلاقیت حین راه رفتن به طور متوسط ۶۰ درصد افزایش می یابد.

بسیاری از افراد و شخصیت های موفق گفته اند که بهترین ایده ها موقع راه رفتن به مغزشان خطور می کند، به همین دلیل افرادی مانند استیو جابز بنیانگذار شرکت اپل و مارک زاکربرگ موسس فیس بوک، بسیاری از جلسات کاری خود حین پیاده روی برگزار کردند.

اکنون نتایج مطالعه دکتر مارلی اوپزو و دکتر دانیل شاوارتز در دانشکده تحصیلات تکمیلی استندفورد آمریکا دلایل این امر را به صورت شفافتری مشخص کرده است.

نتایج این مطالعه در مجله Experimental Psychology منتشر شده است.

براین اساس ، بروز خلاقیت در فرد بستگی به مکان راه رفتن ندارد به عبارت دیگر پیاده روی در محیط بسته یا باز اثر مشابهی در بروز خلاقیت فکری دارد.

محققان همچینن دریافتند که در مقایسه با نشستن، راه رفتن چه در داخل خانه بر روی تردمیل رو به یک دیوار خالی و یا پیاده روی در خارج از منزل در هوای تازه ( فعالیت هوازی) باشد، منجر به افزایش دو برابری واکنش های خلاقانه می شود.

محققان این پژوهش همچنین می گویند: نتایج این مطالعه آن قدر روشن است که حتی اگر افراد پس ازمدتی راه رفتن به یکباره بنشینند( که معمولا در تمرین های ورزشی در مورد این حرکت نکوهش شده است ) این سکون ناگهانی تاثیری در نتایج خلاقیت افراد ندارد.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها