Skip to content

دانشمند برگزیده ایرانی: مسابقات جهانی محاسبات ذهنی با حضور نخبه ایرانی برگزار می شود.

پنجمین دوره مسابقات دوسالانه جهانی محاسبات ذهنی با حضور ۴۰ تن از نخبگان ریاضی جهان از جمله استاد علی بیات موحد مشهور به سوپر مغز ایرانی از ۸ مهر ماه آتی به مدت سه روز در شهر گیسن آلمان برگزار خواهد شد.
به گزارش ایرنا، در این مسابقات که تنها ۴۰ نفر از نخبگان ریاضی در سراسر جهان برای رقابت انتخاب شده اند، نخبگان محاسبات ریاضی از ۳۰ کشور جهان از جمله ایران، انگلیس، اسپانیا، هند و آلمان شرکت خواهند داشت.
۴۰ نفر انتخاب شده برای شرکت در این مسابقات از بین یک هزار و ۴۴ نفر در سراسر جهان برگزیده شده اند.
علی موحد بیات نخبه ریاضی درمورد این مسابقات گفت: در این دوره بر اساس اعلام برگزار کننده مسابقه، موسسه ماته ماتیک آلمان، از شرکت کنندگان در ۵ بخش مختلف آزمون گرفته می شود.
براساس این اظهارات، جمع اعداد ۱۰ رقمی، ضرب اعداد ۸ رقمی ، جذر عدد ۶ رقمی تا ۵ عدد اعشار، محاسبه نام روز از سال ۱۶۰۰ میلادی تا کنون از جمله مواردی است که در این مسابقات از شرکت کنندگان خواسته خواهد شد.
علاوه بر این در بخش دیگری از مسابقات که بخش سورپرایز نامیده می شود، از نخبگان، مسائل ریاضی خاصی پرسیده می شود که آنان از قبل نسبت به آن اطلاع نخواهند داشت.
استاد علی موحد بیات، دو سال پیش در آخرین دوره این مسابقات در بخش سورپرایز و تقسیم با ۳۷ رقم اعشاری رتبه دوم جهان را کسب کرده بود.
موحد بیات برگزیده ویژه جشنواره بین المللی خوارزمی در زمینه طراحی روش های جدید ذهنی در عملیات ریاضی در سال ۱۳۷۵ و کسب کننده تاییدیه ۱۵ هزار فرمول ابداعی از یونسکو در زمینه محاسبات ریاضی و کاربرد آنها است.
وی موفق به کسب مدال برنز مخترعین نمایشگاه (باسل) سوریه در سال ۲۰۰۳، کسب رتبه ششم جهان در جام جهانی محاسبات ذهنی آلمان در سال ۲۰۰۴، کسب رتبه اول تقسیم و تناسب در آلمان در سال ۲۰۰۴، کسب رتبه چهارم جذر در سال ۲۰۰۴، کسب رتبه هشتم جمع در سال ٢٠٠۴شده و در محاسبات لگاریتم اعداد و ریشه های اعداد بدون محدودیت رقم، بی رقیب در محاسبه لگاریتم و توانایی رقابت با ابر رایانه در محاسبات را دارد.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها