Skip to content

دو جلد نخست از مجموعه ۳ جلدی کتاب های کارآفرینی دانش بنیان آماده نشر شد.

مرکز مشاوره، اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی فرزان جهت توانمند سازی کارآفرینان به ویژه کارآفرینان دانش بنیان اقدام به انتشار مجموعه سه گانه کتاب های آموزشی کارآفرینی دانش بنیان می نماید. پیش از این، لوح های فشرده و دوره های آنلاین این مجموعه بصورت چندرسانه ای توسط این مرکز منتشر شده بود.

در حال حاضر ۲ جلد نخست یعنی ” آیا شما کارآفرین هستید؟” و “تشحیص، خلق و ارزیابی فرصت کارآفرینانه ” صفحه آرایی و آماده نشر شده است. جلد سوم کتاب نیز با عنوان “مدیریت منابع و سرمایه ها در کارآفرینی” مراحل پایانی تنظیم و صفحه آرایی را می گذارند و متعاقبا منتشر خواهد شد.

این مجموعه برای کارآفرینان دانش بنیان و دانشگاهی، و آن گروه از دانشجویان و دانش آموختگان که علاقمند به حوزه کارآفرینی هستند، توصیه می شود…

کتاب اول با عنوان” آیا شما کارآفرین هستید؟” کاربران را با موارد واقعی کسب و کار آشنا می کند و روایتی داستان گونه را از یک گروه کارآفرینان و چالش های پیش روی آن ها بیان می کند. آشنایی با مفاهیم کارآفرینی، کارآفرینی دانشگاهی، یافتن فرصت و انگیزه برای کارآفرینی، ویژگی های یک کارآفرین موفق، مهارت های مدیریت کارآفرینانه و بسترهای اجرای کارآفرینی از دیگر مطالب مفیدی است که در این کتاب خواهید دید. هدف اصلی این کتاب،  ایجاد آگاهی نسبت به ماهیت واقعی کارآفرینی و تامل در این نکته است که “آیا کارآفرینی برای شما مناسب است؟”.

کتاب دوم از مجموعه با عنوان “تشخیص، خلق و ارزیابی فرصت کارآفرینانه” به موضوعاتی نظیر خلق فرصت، حل مسئله، تشکیل کسب و کار، درک نیازهای انسانی، تکنیک طوفان فکری یا بارش افکار، مالکیت معنوی، حق اختراع، راه اندازی کسب و کارهای جدید، واقعیاتی درباره تحقیق در بازار، طرح کسب و کار و ویژگی های یک طرح کسب و کار خوب، منابع و مدل های درآمد می پردازد در این کتاب هم شخصیت های داستانی ما حضور دارند و به صفر کارآفرینانه خود ادامه می دهند.

کتاب سوم با عنوان”مدیریت منابع و سرمایه ها در کارآفرینی“، بر مدیریت سرمایه توسط کارآفرینان از جمله جمله سرمایه انسانی، سرمایه اجتماعی و سرمایه مالی متمرکز خواهد بود.

این مجموعه ۳ جلدی، با همکاری “مرکز مشاوره کارآفرینی فرزان“، “انتشارات توسعه دانش، پژوهش و فناوری فرزان” و “سامانه کسب و کار هوشمند کارآفر” از زیرمجموعه های موسسه توسعه دانش، پژوهش و فناوری فرزان منتاشر می گردد و بزودی در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت.

موسسه توسعه دانش، پژوهش و فناوری فرزان خود به عنوان کارآفرین برتر استان تهران و کارآفرین برتر ملی از سوی ریاست جمهوری اسلامی ایران و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مورد تقدیر قرار گرفته است. مرکز مشاوره، اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی فرزان وابسته به این موسسه، دارای مجوز از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می باشد و تا به حال ۴۰ تفاهم نامه همکاری با دانشگاه ها، مراکز فناوری و پارک های رشد منعقد کرده است و به فعالان عرصه کسب و کار و کارآفرینی کشور، ارائه خدمات و مشاوره می نماید.

علاقمندان از جمله دانشگاه ها و مراکز پژوهشی، مراکز رشد و پارک های فناوری می توانند برای تهیه این مجموعه با شماره تلفن های ۶۶۴۲۳۱۰۱، ۶۶۹۱۹۲۰۶، ۶۶۴۳۹۴۶۳، تماس حاصل نمایند.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها