Skip to content

دکتر غلامرضا حبیبی، مدیرعامل موسسه فرزان در ” نشست مشترک دانشگاه با صنعت و جامعه” در دانشگاه علوم پزشکی ایران، سخنرانی کرد.

“نشست مشترک دانشگاه با صنعت و جامعه”  با حضور مدیران دانشگاه علوم پزشکی ایران، اعضای هیات علمی این دانشگاه و مدیرانی از صنعت و شرکت های فعال در زمینه فناوری برگزار شد. این نشست به همت معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه و گروه ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه علوم پزشکی ایران در تاریخ ۲۴ بهمن ماه در مرکز بین المللی همایش های رازی برگزار گردید.

در این رویداد، مدیران عامل و نمایندگان چهار صنعت کشور از جمله دکتر غلامرضا حبیبی مدیرعامل موسسه توسعه دانش، پژوهش و فناوری فرزان سخنرانی کردند.

شرکت سرمایه گذاری دارویی گلرنگ، شرکت تلاشگران صنعت و تجارت آریا و شرکت توسعه بن دا فرآور از دیگر سخنرانان این نشست بودند که به تشریح چگونگی همکاری با دانشگاه علوم پزشکی ایران پرداختند.

در این رویداد،  مدیران ارشد ۳۵ شرکت و پژوهشگران و اعضای هیات علمی دانشگاه، در ارتباط با همکاری دانشگاه و صنعت و چگونگی تحقق دانشگاه کارآفرین بحث و تبادل نظر کردند. در انتهای این رویداد، نشست B2B با حضور شرکت‌های منتخب، اعضای هیئت علمی و پژوهشگران برگزار شد.

اسلاید قبلی
اسلاید بعدی

 دکتر غلامرضا حبیبی رئیس هیات مدیره شرکت توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات فرزان، ضمن معرفی این شرکت، در مورد طرح های ارتباط با صنعت با موضوع “سلامت هوشمند و هوش مصنوعی در سلامت” سخن گفت. وی ضمن اشاره به انعقاد تفاهم نامه بین این شرکت و دانشگاه علوم پزشکی ایران، به خدمات شرکت فرزان و زمینه اجرای طرح های مشترک این شرکت با دانشگاه و اعضای هیات علمی آن پرداخت. وی اجرای طرح های تحقیقاتی در زمینه هوش مصنوعی، برگزاری برنامه های آموزشی مشترک در زمینه هوش مصنوعی و راه اندازی سامانه ها و اجرای طرح های کاربردی در زمینه سلامت هوشمند و هوش مصنوعی و تجاری سازی آنها را در زمره حوزه های همکاری مشترک، تعریف کرد.

این کارآفرین برتر ملی، به مشکلات و محدودیت های اجرای برنامه های یادگیری ماشین (Machine Learning) و هوش مصنوعی (AI) اشاره کرد و پیچیدگی های فنی و ضرورت بکارگیری سرورهای قوی در زمینه CPU و GPU و هزینه های بالای آن را در زمره مهمترین این مشکلات دانست و گفت هم اکنون شرکت توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات فرزان  از سرورهای قدرتمند برای انجام تحلیل ها و یادگیری ماشین استفاده می کند. وی همچنین از آمادگی این موسسه برای ارائه مشاوره به اعضای هیات علمی خصوصا در زمینه پردازش زبان طبیعی (NLP) و توسعه مدل های زبانی بزرگ (LLM)  اشاره کرد.

دکتر حبیبی رئیس انجمن مراکز مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی استان تهران گفت: با اشاره به ظرفیت های این انجمن در ارائه مشاوره های کسب و کار و بازار به طرح های ارتباط با صنعت، گفت هم اکنون بیش از ۱۰۰ مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی در سطح استان تهران (شامل شتابدهنده ها، فضای کار اشتراکی، کافه های کارآفرینی و مراکز مشاوره) و بیش از ۱۲۰۰ مرکز در سطح کشور مشغول فعالیت در زمینه پشتیبانی از کارآفرینان و شرکت های دانش بنیان و دیگر مراکز تولیدی و خدماتی هستند.

در این نشست دکتر رضا فلک معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران با ارائه گزارشی از پتانسیل‌های پژوهشی دانشگاه به نمایندگان صنایع عنوان کرد: سالانه دو هزار طرح دانشجویی دراین دانشگاه ارائه می‌شود و آمادگی برای همکاری در زمینه این طرح‌ها با صنایع وجود دارد.  وی ادامه داد: از سال ۱۳۸۹ تاکنون ۳۶۰ طرح با صنعت از سوی دانشگاه علوم پزشکی ایران به اجرا درآمده است، براین اساس، هدف این دانشگاه، انجام تحقیقات برای تحقیقات نیست بلکه باید تحقیقات برای برطرف کردن نیازهای جامعه صورت پذیرد.

دکتر حسین کیوانی مشاور اقتصادی دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز با اشاره به اهمیت همکاری دانشگاه و صنعت عنوان کرد: شعار نخست دنیا، خلق ثروت است، کاری که در دوره مدیریت دکتر پازوکی رئیس کنونی دانشگاه علوم پزشکی ایران به آن، توجه ویژه ای شده است. براین اساس، دانشگاه علوم پزشکی ایران با پوشش بیش از ۵.۵ میلیون نفر از جمعیت تهران، ظرفیت مناسبی برای کارهای تحقیقاتی بهداشت و درمان به صورت نرم افزاری و سخت افزاری با صنعت دارد.

دکتر مهران ولائی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز با اشاره به صدور پنج هزار پروانه از سوی این معاونت عنوان کرد: برخی محصولات صنایع با کمی ایجاد خلاقیت می تواند در فروش موفق تر عمل کنند و این تحول با کمک دانش اساتید دانشگاه امکان پذیر است.

انتظار می رود که در نتیجه این رویداد، تفاهم نامه و قراردادهای همکاری صنعت با دانشگاه منعقد شود. این امر در راستای تحقق منافع دوطرف و برآوردن نیازهای فناوری سلامت به صورت خدمات، محصولات و تولیدات داخلی برای جامعه خواهد بود. 

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها