Skip to content

دکتر غلامرضا حبیبی رئیس انجمن صنفی مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی استان تهران با دکتر امیرحسین اسدی مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت، دیدار و گفتگو کرد.

دکتر غلامرضا حبیبی رئیس انجمن و مهندس امیر منصوری دبیر انجمن صنفی مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی استان تهران با دکتر امیرحسین اسدی مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت، در محل این وزارتخانه، دیدار و درباره زمینه های همکاری مشترک بحث و تبادل نظر کردند.

در این دیدار دکتر غلامرضا حبیبی دبیر کانون کشوری و رئیس انجمن تهران، گزارشی از ساختار و عملکرد انجمن مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی استان تهران ارائه نمود. وی گفت هم اکنون بیش از ۸۰ مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی در استان تهران و قریب به ۶۰۰ مرکز در سطح ۳۱ استان کشور با بیش از ۲۰۰۰ عضو هیات علمی و فنی مشغول فعالیت هستند.

دکتر امیرحسین اسدی نیز نحوه شکل گیری و برنامه های اداره کل خدمات کسب و کار وزارت صمت را تشریح کرد. ایشان فعالیت های صورت گرفته طی ماه های اخیر را برشمرد و به برگزاری نخستین نمایشگاه خدمات کسب و کار ایران در شهریور ماه سال جاری اشاره کرد. این نمایشگاه به همت اداره کل خدمات کسب و کار وزارت صمت برگزار شد.

در این جلسه، نقش آفرینی مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی وزارت کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت. دکتر غلامرضا حبیبی به برنامه های در دست اجرای مراکز در زمینه توسعه بازار شرکت های تولیدی و صنعتی بزرگ، شرکت های کوچک و متوسط (SME)، شرکت های دانش بنیان، مشاغل خانگی و … اشاره کرد. دبیر کانون کشوری و رئیس انجمن تهران، طرح مدیریت بحران در شرکت های بحران زده و مشکلدار را برشمرد. مهندس امیر منصوری دبیر انجمن نیز نظرات خود را در این ارتباط و در زمینه ساز و کار اجرای پروژه های مشترک تشریح کرد.

 

دکتر اسدی با اشاره به تعداد شرکت ها و بنگاه های اقتصادی و تولیدی غیرفعال در کشور، خواستار مشارکت انجمن تهران و کانون کشوری مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی در فعالسازی آنها و بازگشت شان به ظرفیت تولید و اشتغال کشور شد.

دکتر اسدی به برنامه وزارت صمت جهت ایجاد مراکز با کیفیت در شهرهای مختلف کشور جهت ارائه خدمات کسب و کار اشاره کرد. وی گفت: برنامه وزارتخانه ایجاد مراکز جدید نیست و قصد ما استفاده از ظرفیت های موجود در کشور است و در این ارتباط با انجمن ها و سازمان های مردم نهاد مختلف در حال مذاکره هستیم. وی به محدودیت ظرفیت و بعضا کیفیت نامناسب خدمات کسب و کار در کشور اشاره کرد و آنرا در کنار محدودیت منابع به عنوان یکی از چالش های مهم برشمرد.

در پایان جلسه بنا شد روند تماس های دو طرف ادامه یابد و برنامه مدیریت بحران در شرکت های بحران زده و مشکلدار بصورت دقیق تر مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

گفتنی است دکتر امیرحسین اسدی، پیبشینه ارزشمندی از آشنایی و فعالیت در بخش خصوصی و بخصوص حوزه شرکت های استارت آپی دارد. وی چهره شاخص رسانه ای نیز هست و به عنوان داور در برنامه تلویزیونی میدون (ویژه معرفی و حمایت از استارت آپ های ایرانی) حضور داشته است.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها