Skip to content

زیرساختهای پژوهش: ایجاد شبکه علمی کشور با سرعت یک گیگابایت بر ثانیه

معاون پژوهشی وزارت علوم از ایجاد شبکه علمی کشور خبر داد و گفت: این شبکه با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری و با سرعت یک گیگابایت بر ثانیه در دهه فجر افتتاح می شود.

دکتر محمد مهدی‌نژاد نوری  در حاشیه پنجاهمین جلسه کمیسیون دایمی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای پژوهش‌های بنیادی در همه رشته‌ها افزود: در این راستا قرار است کمیسیون تخصصی علوم پایه طرح ملی ارایه دهد که نحوه و شاخه‌هایی که باید پژوهش‌های بنیادی در آنها اجرایی شود را مشخص ‌کند.

وی با تاکید بر اینکه این طرح در دستور کار قرار دارد، افزود: این پژوهش‌های بنیادی به ویژه در حوزه علوم پایه اجرایی می‌شود.

معاون پژوهشی وزارت علوم همچنین از افتتاح شبکه علمی کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: این شبکه علمی با فعالیت‌هایی که از گذشته میان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انجام شده است، ایجاد شد.

وی با بیان اینکه این شبکه در دهه فجر افتتاح می‌شود، ادامه داد: حداقل سرعت تبادل اطلاعات در این شبکه یک گیگابایت است ولی در شاخه‌های اصلی به ۱۰ گیگابایت در ثانیه می‌رسد.

دکتر مهدی‌نژاد نوری اضافه کرد: با افتتاح و راه‌اندازی این شبکه تحول کیفی عظیمی در فضای مجازی میان مراکز عملی کشور ایجاد خواهد شد.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها