Skip to content

سازمان مدیریت اطلاعات فرزان: فرادیتا؛ سامانه مدیریت داده های بالینی

فرادیتا سامانه مدیریت داده های بالینی است که از پشتیبانی سازمان مدیریت داده های بالینی فرزان بهره می برد.

فرادیتا از سال ۱۳۸۸ آغاز به کار کرده است. این سامانه تحت وب با قابلیت استفاده همزمان از دو زبان فارسی و انگلیسی، زیرساخت مناسبی برای ضبط الکترونیکی داده (EDC) و مدیریت داده های بالینی درمطالعات اپیدمیولوژیک و بالینی است.

فرادیتا نخستین سامانه مدیریت داده های بالینی در کشور است که با پشتیبانی نخستین سازمان داده های بالینی کشور راه اندازی شده است. مهترین ویژگی این نرم افزار آنلاین بودن آن است به گونه ای که پژوهشگر در هر زمان و در هر مکان به اطلاعات بیماران مطالعه دسترسی مستقیم خواهد داشت. این نرم افزار به گونه ای طراحی شده که همه انواع مطالعات اپیدمیولوژیک و بالینی را در شرایط مختلف پژوهشی پشتیبانی می کند.

فرادیتا بر پایه استانداردهای بین المللی با سطح بالایی از قابلیت به اشتراک گذاری اطلاعات و ارائه نتایج به مراجع قانونی (بویژه در پژوهشهای بالینی) طراحی شده است. ساختار ماژولی و انعطاف پذبری بالا از دیگر ویژگیهای این سامانه است. خروجی اطلاعات این نرم افزار به صورت فایلهای SPSS و سازگار با نرم افزارهای آنالیز آماری می باشد و از این جهت، نرم افزاری مناسب طرحهای پژوهشی تلقی می گردد. همچنین امکان تغییر در ظاهر نرم افزار بنا به نظر و نیاز پژوهشگر وجود دارد.

این نرم افزار ابزار مناسبی جهت ثبت اطلاعات بیماران در قالب بانکهای اطلاعاتی پژوهشی و رجیستری بیماریها می باشد. تاکنون موسسه فرزان در قالب ارائه خدمات به مراکز تحقیقاتی کشورمان و با استفاده از این نرم افزار اقدام به ایجاد چند پایگاه ثبت اطلاعات بیماران کرده است.

مراکز تحقیقاتی، بیمارستانها، مجریان طرحهای پژوهشی و سازمانهای متولی پژوهش می توانند با استفاده از این نرم افزار، هر زمان و در هر مکان به اطلاعات کاملی از داده ها و نتایج طرح تحقیقاتی خود دسترسی داشته باشند.

موسسه فرزان آمادگی خود را جهت همکاریهای مشترک با مراکز و سازمانها اعلام می دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با سامانه آنلاین مدیریت اطلاعات بالینی فرادیتا به آدرس الکترونیک www.faradata.net مراجعه کرده و یا با موسسه فرزان تماس حاصل فرمائید.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها