Skip to content

ستادهای توسعه فناوری: ستادهای توسعه فناوری محصولات خود را با نشان تجاری ملی تولید کنند.

معاون توسعه فناوری معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری ازستادهای توسعه فناوری خواست محصولات خود را با هدف حمایت از برند ایرانی، با بارکد ملی تولید کنند.

دکتر علی وطنی با بیان اینکه ستادهای ۱۳گانه معاونت علمی وفناوری نشان تجاری (برند) ایرانی خود را با بارکد ملی تولید کنند گفت:برند ملی مظلوم واقع شده است و نیازاست برای احیای آن ستادها تا جایی که امکان دارد محصولات خود را با یک برند ملی تولید کنند.

وی با تاکید براینکه که ستاد نرم و هویت سازمعاونت علمی، ستادی است که درحوزه علوم انسانی فعالیت می کند، بیان کرد: با توجه به اینکه علوم انسانی در کشور مورد کم توجهی قرارگرفته است، در این زمینه ستاد نرم و هویت سازمعاونت علمی و فناوری کار بسیار سخت و پیچیده ای خواهد داشت.

دکتر وطنی با اشاره به اینکه به موضوع فناوری های نرم درکشوربسیاربی توجهی شده است اظهارکرد: فناوری های نرم در ایران باید توسعه یابند واین بخش دررسانه ها باید تشکیل شود زیرا با فناوری های نرم می توان به توسعه علم وفناوری کمک کرد.

وی افزود: باید ازهر راهی که می توانیم، اذهان عمومی را به سمت خرید محصولات ایرانی سوق دهیم که یکی از بهترین روش ها استفاده ازفناوری های نرم است واین در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

دکتر وطنی با تاکید براین نکته که توسعه استان ها نیزباید مدنظر ستادهای توسعه فناوری راهبردی معاونت قرار گیرد، افزود: در استان ها نیز توقعاتی مبنی بر توسعه فناوری وجود دارد که این مهم نیز باید جزئی از وظایف ستادها قرار گیرد.

معاون توسعه فناوری معاونت علمی بیان کرد: یکی از ظرفیت هایی که ستادها می توانند از آن استفاده کنند ظرفیت خالی دانشگاه آزاد اسلامی است وما پیشنهاد می کنیم که این ظرفیت با توسعه فناوری پرشود.

وی یادآورشد : دانشگاه آزاد اسلامی درحال تاسیس پارک علم و فناوری است که این کارخود کمک بزرگی به استفاده از ظرفیت این دانشگاه در توسعه فناوری خواهد بود.

دکتر وطنی با اشاره به بازدید هفته گذشته رییس سازمان حفاظت محیط زیست از پارک فناوری پردیس، گفت: مسوولان سازمان حفاظت محیط زیست انتظار دارند ستادهای توسعه فناوری راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در زمینه پیوست زیست محیطی در طرح ها و پروژه های مصوب برنامه ریزی کنند.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها