Skip to content

سیاستگزاری پژوهش: امیدوارم مصوبات دولت برای نخبگان گرفتار بروکراسی نشود

معاون علمی رئیس جمهوری با بیان اینکه هنوز رقمی قطعی برای تسهیلات مسکن نخبگان تعیین نشده است، گفت: امیدوارم ساز و کار مساعت برای تأمین مسکن نخبگان زودتر از بروکراسی دولت بیرون آید و هر چه زودتر اجرایی شود.

صادق واعظ زاده در گفتگو با خبرگزاری مهر درباره تسهیلات مسکن به نخبگان که کلیات آن توسط هیئت دولت و همزمان با دومین روز همایش ملی نخبگان جوان در تابستان امسال برگزار شد، افزود: دو مصوبه هیئت دولت مبنی بر مساعدت برای تامین مسکن نخبگان و لایحه حمایت از شرکتهای دانش بنیان و تجاری سازی نوآوریها آخرین مراحل تنظیم را می گذرانند و امیدواریم زودتر از بروکراسی دولت بیرون بیایند.

وی اضافه کرد: لایحه حمایت از شرکتهای دانش بنیان و تجاری سازی نوآوریها در دولت به تصویب رسیده و باید به امضای رئیس جمهوری برسد و تقدیم مجلس شود. این کار آخرین مراحلش را می گذراند.

همچنین معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری از تصویب نهایی و ابلاغ آیین نامه تسهیل دسترسی نوآوران و مخترعان به امکانات علمی و خدمات فنی خبر داد و گفت: این آئین نامه در مسیر اجرا قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیین ‌نامه تسهیل دسترسی نوآوران به امکانات و خدمات علمی و فنی، لایحه حمایت از تجاری سازی نوآوریها و اختراعات و شرکتهای دانش بنیان و آیین‌ نامه ارائه تسهیلات مسکن به نخبگان در شهریور ماه امسال توسط هیئت دولت در جمع نخبگان کشور و همزمان با دومین روز همایش ملی نخبگان جوان در سالن اجلاس تصویب شد.

ارائه تسهیلات مسکن به نخبگان
گزارش ۶ شهریور ماه خبرنگار مهر از سالن اجلاس سران حاکیست، ارائه تسهیلات مسکن به نخبگان که به گفته معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در ماههای اخیر در دولت مورد کار کارشناسی قرار گرفته به تصویب هیئت دولت رسید. در زمان تصویب این مصوبه پیشنهاد ارائه تسهیلات به ۳۰۰ نخبه برجسته ارائه شد که رئیس جمهوری اعلام کرد این تسهیلات به تعداد بیشتری از نخبگان برجسته تعلق گیرد.

ایجاد صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای تجاری سازی نوآوریها و اختراعات
همچنین لایحه حمایت از تجاری سازی نوآوری‌ها و اختراعات و شرکت‌های دانش بنیان به تصویب هیئت دولت رسید. بر اساس این مصوبه صندوق نوآوری و شکوفایی با اعتبار ۳ میلیارد یورو ایجاد می شود تا در جهت حمایت از مخترعان و شرکتهای دانش بنیان حرکت کند و زمینه تجاری سازی اختراعات و دستاوردهای علمی فراهم شود.

تسهیل دسترسی نوآوران به امکانات و خدمات علمی و فنی
آیین‌نامه تسهیل دسترسی نوآوران به امکانات و خدمات علمی و فنی نیز به تصویب هیئت دولت رسید. بر اساس این مصوبه نخبگان می توانند از امکانات پژوهشی و آزمایشی و کتابخانه ای دستگاههای مختلف کشور استفاده کنند و دستگاههای مختلف نیز می توانند از مشاوره نخبگان بهره جویند.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها