Skip to content

سیاستگزاری فناوری: پیش نویس سند فناوری انرژی های تجدید پذیر تهیه شد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از تهیه پیش نویس سند فناوری انرژی های تجدید پذیر توسط ستاد توسعه فناوری انرژی های نو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد.

دکتر نسرین سلطانخواه در آیین افتتاح هفت آزمایشگاه پیل سوختی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اعلام این خبر افزود: سند فناوری انرژی های تجدید پذیر در آینده نزدیک برای تصویب به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال می شود.
وی با تأکید بر تجهیز آزمایشگاه های کشور با استفاده از تجهیزات ساخت داخل اظهار داشت: استفاده از تجهیزات ساخت داخل در دستور کار ستادهای یازده گانه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار دارد تا با شناسایی نیازها و پتانسیل شرکت های دانش بنیان در این زمینه اقدامات لازم صورت گیرد.
معاون علمی وفناوری ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: سند راهبردی کشور در حوزه فناوری پیل سوختی سال ۸۶ مصوب شد و زیرساخت توسعه این دانش با توجه به کاربری های گسترده آن باید فراهم شود.
دکتر سلطانخواه گفت: اکنون تجهیزات آزمایشگاهی آن در دانشگاههای امیرکبیر، نوشیروانی بابل، علم و صنعت، تربیت دبیر شهید رجایی، دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان، دانشگاه شیراز و دانشگاه یاسوج افتتاح شده است که گام نخست در ایجاد شبکه ملی آزمایشگاههای پیل سوختی کشور محسوب می شود.
وی، برنامه ریزی برای تربیت نیروی متخصص در حوزه پیل های سوختی را از جمله برنامه های کشور در این حوزه عنوان کرد و گفت: در زمینه ایجاد و تهیه امکانات آزمایشگاهی برای توسعه این فناوری در کشور به توفیقات قابل توجهی دست یافته ایم.
دکتر سلطانخواه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ایران می بایست تا افق ۱۴۰۴ به مقام نخست منطقه در حوزه علم و فناوری دست یابد، گفت: در این میان کشور می بایست به تقاضای ۱۰۰ مگاواتی به انرژی نیز پاسخ دهد که استفاده از انرژی های تجدید پذیر به ویژه فناوری های پیل سوختی و انرژی خورشیدی از رغبت بسیاری برخوردار است.
وی افزود: در سبد انرژی های کشور انرژی فسیلی و انرژی های تجدیدپذیر وجود دارد که انرژی خورشیدی و انرژی باد در کشور از رونق قابل توجهی برخوردار است.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها