Skip to content

سیاستگزاری پژوهش: تشکیل گروههای راهبردی ترسیم نقشه جامع علمی در ۸۶ رشته علوم پزشکی

ترسیم نقشه جامع علمی کشور و استقبال اساتید علوم پزشکی کشور و تشکیل گروههای راهبردی در ۸۶ رشته از مهمترین دستاوردهای نخستین هم اندیشی اساتید علوم پزشکی بود.
دکتر محمدعلی محققی در دومین هم اندیشی اساتید علوم پزشکی کشور در تالار امام علی (ع) دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری گفت: دستاورد علمی امروز کشور در عرصه های علوم و سلامتی مرهون تلاشهای سربازان علم و معرفت و اساتید عظام است.
وی تجلیل از معلم و تکریم اساتید در این مناسبت را تجلیل از علم و معرفت دانست و گفت: خدمتگذاری به علم از بنیادهای خدمتگزاری به جامعه اسلامی است.
محققی افزود: با مشارکت اساتید و برنامه ریزی و رسیدن به مراحل نهایی راه را برای تعالی علوم و فنون کشور فراهم می کند. مشارکت خالصانه اعضای هیئت علمی در برنامه ریزی های علمی و جلسات کارشناسی نیز تجربه غنی بود که بدنبال این هم اندیشی اتفاق افتاد.
دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت ابراز امیدواری کرد: دومین هم اندیشی اساتید علوم پزشکی نیز به حضور اساتید در برنامه ریزی کشور علمی بیانجامد.
وی گفت : هم اکنون که جلوگیری از پیشرفت ایران در دستور کار دشمنان قرار گرفته است، اساتید باید به خوبی نقش خود را درک و با بهره گیری از استعدادهای ارزشمند کشور یعنی دانشجویان در نیل به اهداف انقلاب اسلامی و رشد علمی کشور، جامعه عمل بپوشانند.
محققی افزود: اساتید نقش معنوی بسیار مهمی در برابر دانشجویان ایفا می کنند و نافذترین الگوهایی هستند که دانشجویان از آنها تبعیت می کنند.
وی پیشرفت های کشور در بخش پژوهشی را مطلوب توصیف کرد و ابراز امیدواری کرد این راهبرد بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و امیدواریم در موضوعات مهم و نظریه پردازی علمی شاهد روزافزون تلاش اساتید باشیم.
مشاور وزیر بهداشت از ادغام خدمات عرصه سلامت در آموزش به عنوان الگوی منحصر بفرد جمهوری اسلامی ایران نام برد و گفت: این الگو توانسته بسیاری از نیازهای خدمات عرصه سلامت را در اقصی نقاط کشور برطرف کند.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها