Skip to content

سیاستگزاری پژوهش: تولید کار و ثروت از علم وفناوری مهمترین رویکرد وزارت علوم در سال جاری

معاون آموزشی وزارت علوم تولید کار و ثروت از گسترش علم و فناوری را مهمترین رویکرد سال جاری این وزارتخانه اعلام کرد که منطبق بر منویات رهبر فرزانه انقلاب در نامگذاری امسال به نام جهاد اقتصادی است.
دکتر حسین نادری منش حرکت در جهت اجرایی شدن افق یکساله و پنج ساله برنامه پنجم توسعه را یکی دیگر از محورهای فعالیت وزارت علوم در سال جاری اعلام و اضافه کرد: نقشه جامع علمی کشور از امسال اجرایی می شود.
وی با اشاره به تحولات سیاسی خاورمیانه گفت: شاهد موجی از تمایل جوانان این کشورها به تحصیل در مراکز آموزش عالی ایران خواهیم بود و وزارت علوم نیز بر اساس سیاستها و ظرفیت ها خود را موظف به پذیرایی از آنان می داند.
وی افزود: خیزشی که امروز در کشورهای اسلامی دیده می شود در حقیقت تحقق پیام و توصیه های امام راحل به آنان است و جمهوری اسلامی ایران نیز بر اساس دو رویکرد خود که حمایت از مردم ستمدیده و تحقق برنامه پنجم برای پنج برابر شدن دانشجویان خارجی است، آمادگی ایجاد تسهیلات لازم برای تحصیل این دسته از دانشجویان در مراکز آموزش عالی کشور را دارد.
دکتر نادری منش حضور ۹۰۰ هزار داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد و ۱۳۰ هزار داوطلب شرکت در آزمون مقطع دکتری مراکز آموزش عالی را از نشانه های تحول در پتانسیل علمی کشور دانست و گفت: وزارت علوم تربیت نیروی متناسب با نیازهای واقعی کشور و همچنین تامین نیروی کاردان ماهر را به عنوان کمبود جدی کشور، مورد توجه قرار داده است.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها