Skip to content

سیاستگزاری پژوهش: شرایط صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از طرح های پژوهشی اعلام شد.

رئیس هیات عامل صندوق فناوری و شکوفایی، پنج شرط اصلی برای حمایت و تامین اعتبار پروژه ها و طرح های پژوهشی از سوی این صندوق را اعلام کرد.

دکتر بهزاد سلطانی در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره نوآوری و شکوفایی فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: صندوق نوآوری و شکوفایی صرفا می تواند پروژه ها و طرح هایی را تامین اعتبار کند که پنج ویژگی مشخص داشته باشند.

وی درتشریح شرایط لازم برای برخورداری از حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: شرط نخست این است که مراجعه کننده، یک شخصیت حقوقی و شرکت و موسسه باشد، دوم اینکه این شرکت ها حتما غیردولتی باشند و فعالیت آنها خصوصی یا تعاونی باشد.

دکتر سلطانی، دانش بنیان بودن شرکت ها و موسسات خصوصی را سومین شرط برای تامین اعتبار طرح های آنها از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی عنوان کرد.

وی افزود: براساس چهارمین شرط حمایت صندوق شکوفایی و نوآوری، پروژه های متقاضی باید در حوزه فناوری های برتر باشد و پنجم اینکه طرح باید دارای ارزش افزوده فراوان بوده و یا اینکه قابلیت ایجاد ارزش افزوده فراوان را داشته باشد.

به گفته دکتر سلطانی، با شرایط ذکر شده، صندوق نوآوری و شکوفایی می خواهد حمایت خوبی از شرکت های دانش بنیان داشته باشد.

دکتر سلطانی با بیان اینکه سال آینده، سال شرکت های دانش بنیان است به مخترعان توصیه کرد یا دانش فنی خود را به این شرکت ها منتقل کنند یا خودشان دست به تاسیس شرکت دانش بنیان بزنند.

وی با یادآوری اینکه سرمایه گذاری ثابتی در صندوق فناوری و شکوفایی صورت گرفته است، گفت: در همین راستا هفته گذشته در مجلس حدود ۶۰۰ میلیارد تومان برای صندوق مصوب شد و همچنین بناست ظرف سه سال، سرمایه صندوق به سه هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

دبیر اجرایی این جشنواره و رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور نیز در مراسم اختتامیه جشنواره امسال گفت: سازمان بسیج علمی، همه کسانی که برای پیشرفت و عزت کشور می کوشند را بسیجی می داند.

دکتر محمود تولایی ضمن تبریک به برگزیدگان این دوره از جشنواره نوآوری و شکوفایی، خاطرنشان کرد: در روزهای برگزاری جشنواره، دو طومار توسط مخترعان حاضر در نمایشگاه به امضا رسید که در یکی از آنها تقاضای دیدار با مقام معظم رهبری مطرح شده و در دیگری، پیشنهادات مخترعان در حوزه های گوناگون عنوان شده است.

وی از پیگیری این دو خواسته مخترعان از سوی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور خبر داد.

دکتر تولایی از مخترعان خواست با یکدیگر در ارتباط باشند و خلاقیت های خود را از این طریق تقویت کنند.

مراسم اختتامیه ششمین جشنواره نوآوری و شکوفایی فجر انقلاب اسلامی با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و جمعی از مخترعان و سرمایه گذاران در محل نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد.

در این مراسم شش غرفه برتر در حوزه داوری، ۱۰ غرفه برتر در حوزه تجاری سازی و یک غرفه برتر در بخش دالان تسهیل کنندگان معرفی و قدردانی شدند.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها