Skip to content

سیاستگزاری پژوهش: طرح چرخش مغزها برای نخستین بار در کشور اجرا می‌شود.

سرپرست پارک علم و فناوری شیخ بهایی از اجرای طرح چرخش مغزها در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر، کوروش خسروی در خصوص این طرح گفت: چرخش مغزها یکی از روشهای شناخته شده در جهان جهت استفاده از توان و پتانسیل متخصصان خارج از کشور است که دارای فعالیتهای تحقیقاتی، پژوهشی و اقتصادی دانش‌محور هستند.

وی افزود : شهرک برای نخستین بار در کشور با اجرای طرح چرخش مغزها به عنوان یکی از کارآمدترین ابزارهای تبادل فناوری، شرایط و انگیزه لازم برای مشارکت مستمر و مداوم ایرانیان فعال خارج از کشور را به منظور استفاده از توان علمی، تجربی، فنی، تحقیقاتی و اقتصادیشان در پارک علم وفناوری شیخ‌ بهایی شهرک علمی‌ و تحقیقاتی اصفهان فراهم می‌کند.

خسروی درباره چگونگی برخورداری شرکتهای فعال از مزایای این طرح و تسهیلات و حمایت های ویژه شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: شرکتهای علاقمند به حضور و مشارکت در طرح چرخش مغزها از ۱۵ سال معافیت مالیاتی، قانون کار مناطق آزاد، معافیت گمرکی، دریافت وام و تسهیلات بانکی، صدور مجوز سرمایه گذاری خارجی و مبادله های بین المللی و ارائه امتیازهای ویژه در صورت فعالیت در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برخوردار می شوند.

سرپرست پارک علم و فناوری شیخ بهایی در ادامه درباره مدلهای همکاری ایرانیان فعال خارج از کشور در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: متقاضیان می توانند با همکاری واحدهای فناوری مستقر در شهرک از طریق قرارداد انتقال دانش و تجهیزات، ارائه مشاوره در طراحی محصولات و فرآیندها، ارائه و درخواست کمک های فنی، خرید یا فروش حق امتیاز، ارائه خدمات آموزشی متقابل و ایجاد یک واحد فناوری در شهرک به منظور انجام کسب و کار دانش محور فعالیت کنند.

به گزارش مهر، وی در خصوص نحوه مشارکت در طرح چرخش مغزها گفت: علاقمندان به حضور و مشارکت در این طرح، می توانند اقدام به همکاری در یکی از حوزه های دانشگاهی و یا کسب و کار کرده و از مزایای طرح بهره مند شوند.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها