Skip to content

شبکه های پژوهشی: ایجاد شبکه تحقیقات و مراقبت سرطان

رئیس شورای سیاستگذاری وزارت بهداشت از تصویب شبکه تحقیقات و مراقبت سرطان در شورای سیاستگذاری وزارت بهداشت خبر داد و گفت: این شبکه به منظور تحقیقات و متناسب با نیاز کشور ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در این همایش دکتر باقر لاریجانی در حاشیه همایش “طبیب روحانی” به مناسبت بزرگداشت آیت الله بهجت با اعلام این خبر افزود: دبیرخانه این شبکه تحقیقاتی و مراقبتی در معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با همکاری سایر معاونان تشکیل می شود.

وی اضافه کرد: تحقیقات سرطان متناسب با کشور، مراقبت بیماران در شرایط ایران، نگاه به نحوه مداوای بیماران سرطانی و مراقبت های بعد از درمان تجمیع همه فعالیتهای وزارت بهداشت در این زمینه در این شبکه مورد نظر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره تحقیقات حوزه سرطان گفت: سرطان در حال حاضر یکی از بیماریهای شایع در کشور است و در مجموع پنج درصد از جامعه مبتلا به نوعی از سرطان هستند و این آمار، آمار بالایی است.

وی اضافه کرد: متاسفانه با گسترش آلاینده هایی که می توانند در این زمینه تاثیرگذار باشند این آمار افزایش داشته است. در حال حاضر بیش از یک هزار آلاینده وجود دارند که به گونه ای می توانند زمینه ساز انواع سرطانها شوند و از این رو توجه به این موضوع مهم است.

لاریجانی درباره پژوهشهای حوزه درمان سرطان یادآور شد: موضوع سرطان فقط به پژوهشهای نوین محدود نمی شود. ما نیاز داریم که به همه ابعاد یک بیمار سرطانی توجه کنیم. این موضوع از بعد پیشگیری تا بعد مراقبتی بیماران را در بر می گیرد.

وی اضافه کرد: ممکن است بیمار سرطانی با درمان خوب و به موقع به سرعت بهبود یابد و زندگی عادی داشته باشد پس این موضوع با درمان، پیشگیری و تشخیص به موقع در ارتباط است. در برخورد با موضوع سرطان باید به صورت جامع برخورد کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: در شورای سیاستگذاری نگاه همه جانبه به موضوع سلامت یک اولویت است و یکی از آنها توجه به سرطان و تحقیقات در این حوزه است.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها