Skip to content

شرکتهای دانش بنیان: آیین نامه احراز صلاحیت شرکت های دانش بنیان بزودی ابلاغ می شود.

سرپرست دفتر تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: آیین نامه احراز صلاحیت شرکت های دانش بنیان بمنظور اجرایی کردن قانون حمایت از این شرکت ها بزودی ابلاغ می شود.

محمدجواد قاسمی در آیین پایان ششمین دوره رشد فناوری و تقدیر از واحدهای فناور برتر شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان افزود: این آیین نامه توسط کارگروهی که به دستور رییس جمهوری برای تشخیص و ارزیابی احراز صلاحیت شرکت های دانش بنیان تشکیل شده است، ابلاغ خواهد شد.
وی با بیان اینکه رییس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور نیز عضو این کارگروه است، تصریح کرد: امید است با ابلاغ آیین نامه مذکور، شرکت های دانش بنیان احراز صلاحیت شده هرچه زودتر از مزایای قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان و سه هزار میلیارد دلار سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی بهره مند شوند.
وی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان را یکی از بهترین سازمانهای شکل یافته برای حمایت از تجاری سازی دانست و گفت: این شهرک در آینده نه چندان دور فاصله خود را از پارک های علم و فناوری کشور بیشتر می کند زیرا ظرفیت آن در این مجموعه وجود دارد.
همچنین سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در این آیین گفت: ماده ۱۶ فصل دوم قانون برنامه پنجم توسعه کشور مرتبط با کار شرکت های دانش بنیان است و بخشی از مطالبات این شرکت ها در این ماده پیش بینی شده است.
عباس مقتدایی افزود: بر اساس این ماده باید تا پایان برنامه پنجم توسعه به جایگاه دوم علم و فناوری در منطقه برسیم که این امر بدون حمایت از شرکت های دانش بنیان، امکانپذیر نیست.
وی تصریح کرد: بر اساس بند ه ماده ۱۶، سهم تحقیق و پژوهش از تولید ناخالص داخلی در هر سال باید نیم درصد افزایش یابد بطوریکه تا پایان برنامه پنجم توسعه باید به سه درصد برسد.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: ما در این بخش عقب افتاده ایم و وظیفه نظارتی در باره آن بر عهده کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس است.
وی تاکید کرد: با توجه به شتاب رشد علم در کشور ضرورت دارد که این رشد حفظ شود که کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این زمینه فعالیت می کند.
در این آیین از شرکت ها و واحدهای فناور برتر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان تجلیل شد.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها