Skip to content

شرکتهای دانش بنیان: ارائه تسهیلات به شرکت های دانش بنیان نوپا سرعت می یابد.

رییس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی از تصویب روش تسریع در ارائه تسهیلات به شرکت های دانش بنیان نوپا خبر داد.

دکتر بهزاد سلطانی افزود: در دهمین جلسه هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی شرکت های دانش بنیان با حضور دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری دو طرح دانش بنیان متقاضی تسهیلات که در کمیته اعتبار صندوق تایید شده بود تصویب و برای انعقاد قرارداد به واحد حقوقی ابلاغ شد.

وی افزود: همچنین گزارشی از تعداد شرکت های معرفی شده به صندوق و روند بررسی طرح ها به اطلاع هیات عامل رسید.

دکتر سلطانی ادامه داد: که در این نشست نحوه برخورد با شرکت های دانش بنیان ، استادان و نخبگان حاضر در شرکت مورد بررسی و ارزش گذاری و احترام ویژه در ارتباط با اقشار یادشده مورد تاکید اعضای هیات عامل قرار گرفت.

رییس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه ضعف تعدادی از شرکت های دانش بنیان در ارائه حداقل اطلاعات درخواستی و نیز ارائه مشخصات طرح های دانش بنیان به اعضا اطلاع داده شد.

وی افزود: گزارش تحلیلی از دلایل تاخیر در بررسی طرح ها نیز به اطلاع هیات عامل و معاون علمی و فناوری رییس جمهوری رسید.

دکتر سلطانی گفت: پیشنهاد ورود صندوق نوآوری و شکوفایی به عرصه ایجاد و توسعه زیرساخت های مورد نیاز فعالیت شرکت های دانش بنیان با زیرساخت قوی مورد نیاز و لحاظ کردن همکاری با شهرداری ها به منظور ایجاد همکاری برای شرکت هایی که امکان استفاده از تمهیدات پارک ها را ندارند مورد تصویب قرار گرفت و مقرر شد پس از تهیه آیین نامه مورد نیاز برای تصویب نهایی در هیات امنا اقدام شود.

وی تصریح کرد: که شرکت های صنعتی که فعالیت های دانش بنیان داشته باشند نیز می توانند از برخی از امکانات و تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی بهره مند شوند.

رییس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: که در این نشست دستور العمل تعامل با شرکت های دانش بنیان نوپا به منظور تسریع در خدمات رسانی به این شرکت ها اصلاح و مقرر شد تا سقف یک میلیارد ریال تسهیلات اعطایی به صندوق های همکار تفویض اختیار شود.

دکتر سلطانی تصریح کرد: نحوه ارزیابی صندوق های پژوهش و فناوری، تشخیص و نظارت صندوق بر عملکرد نیز مورد بررسی و تاکید قرار گرفت.

به این ترتیب ضمن سرعت بخشیدن به روال اعطای تسهیلات، نحوه تعامل صندوق ها با شرکت ها نیز به صورت یکپارچه و تحت نظارت صندوق نوآوری و شکوفایی خواهد بود.

وی افزود: علاوه بر اصلاحات صورت گرفته، دستورالعمل جدیدی نیز برای شرکت های نوپا تصویب شد که با این مصوبه شرکت های دانش بنیان با سهولت بیشتری به شرط رعایت قیدشده در دستورالعمل امکان دریافت خدمات خواهند داشت.

دکتر سلطانی گفت: این دستورالعمل، اعطای تسهیلات بیشتر به شرکت های دانش بنیان نوپا که حداقل ۳۵ درصد از سهام آنها متعلق به دانشگاه ها و پژوهشگاه ها،اساتید دانشگاه ها، شرکت های صنعتی و یا ترکیبی از آنها باشد تاکید شده است.

وی در پایان گفت:در این نشست نرخ پیشنهادی خدمات دریافتی از صندوق ها و شرکت های همکار مورد تصویب اکثریت اعضا قرار گرفت.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها