Skip to content

شرکتهای دانش بنیان: اولویت نخست معاونت علمی و فناوری ایجاد بازار برای شرکت های دانش بنیان است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت:امسال اولویت نخست این معاونت ایجاد بازار برای شرکت های دانش بنیان است.

دکتر سورنا ستاری در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران در محل نمایشگاه بین المللی تهران افزود:امروزه ما با مفاهیم جدیدی در بازار فناوری مواجه شده ایم که رقابت به شیوه سنتی را در این بازار فوق العاده مشکل خواهد کرد.

وی ادامه داد:مسوولین و اعضای هیات علمی دانشگاه ها باید یاد بگیرند که خودشان شرکت های دانش بنیان تاسیس بکنند و شرایطی ایجاد کنند که مفاهیمی چون فناوری، اقتصاد دانش بنیان و شرکت دانش بنیان را به صورت آکادمیک تمرین کنند.

دکتر ستاری گفت:نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی که برخلاف بازار بخش صنعت نفت، بازار بزرگی محسوب نمی شود در واقع تمرینی است برای آنکه بتوانیم در عرصه محصولات دانش بنیان بازار کشور را از دست رقبای خارجی خارج کنیم.

وی افزود:در راستای حمایت از شرکت های دانش بنیان صندوق نوآوری و شکوفایی فعال شده، کارگروه های ارزیابی فعال هستند و در هفته های آتی تعداد قابل توجهی از شرکت های دانش بنیان می توانند از تسهیلات این صندوق استفاده کنند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور برنامه ریزی گسترده برای تسهیل صادرات محصولات دانش بنیان را از دیگر برنامه های امسال معاونت عنوان کرد.

دکتر ستاری تاکید کرد: شرکت های دانش بنیان زمانی می توانند امیدوار به تسخیر بازارهای خارجی باشند که بتوانند با تسهیلات در نظر گرفته شده در داخل کشور بازار داخلی را از دست رقبای خارجی خارج کنند.

وی اظهار داشت: درصدی از فروش شرکت های دانش بنیان دانشگاه ها در این نمایشگاه در اختیار خود دانشگاه قرار خواهد گرفت.

دومین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران از امروز تا دهم اردیبهشت در سالن ۸ و ۹ نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها