Skip to content

شرکتهای دانش بنیان: توسعه شرکتهای دانش بنیان با هدف تجاری سازی دستاوردهای علمی

دکتر مرضیه وحیددستجردی به توسعه مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و یادآور شد: با توسعه شرکتهای دانش بنیان اقداماتی در جهت تجاری سازی دستاوردهای علمی انجام خواهد شد.

وزیر بهداشت همچنین  از ارائه تسهیلات پژوهشی به دانشجویان استعداد درخشان برای گذراندن طرحهای کاربردی خبر داد و گفت: فارغ التحصیلان نخبه که درصدد گذراندن طرحهای پژوهشی خود هستند، شناسایی و جذب مراکز پژوهشی می شوند.

دکتر مرضیه وحیددستجردی در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران با اشاره به تجاری سازی دستاوردهای علمی حوزه پزشکی اظهار داشت: در حال حاضر بخش استعدادهای درخشان وزارت بهداشت در راستای شناسایی نخبگان برنامه هایی را در دستور کار قرار دارد که از آن جمله می توان به شناسایی فارغ التحصیلان و دانشجویان نخبه اشاره کرد.

وی اضافه کرد: فارغ التحصیلان نخبه که درصدد گذراندن طرح خود هستند، شناسایی و جذب مراکز پژوهشی می شوند تا پروژه های کاربردی خود را در راستای رفع نیازهای کشور اجرایی کنند.

وزیر بهداشت با اشاره به امکان قرار گرفتن دانشگاه علوم پزشکی تهران در میان ۲۰۰ دانشگاه برتر جهان، گفت: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی تهران رتبه ای حدود ۳۴۰ را در رتبه بندی های بین المللی دارد که با اقدامات صورت گرفته و در سایه تلاش مراکز پژوهشی امیدواریم این دانشگاه در میان ۲۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه می توانیم با تلاش دانشجویان و اساتید به چشم انداز ترسیم شده ایران ۱۴۰۴ برسیم، افزود: نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی همکاری مشترک مراکز پژوهشی و اساتید دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران بود که امیدواریم در ادامه این همکاریها در حوزه های مختلف ارتقای علمی یابیم.

وزیر بهداشت با اشاره به راه اندازی دوره های دکتری تخصصی همراه با پژوهش در وزارت بهداشت، گفت: این دوره ها راه اندازی شده و دانشگاههایی که اعلام آمادگی کرده با تایید معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، مجوز تربیت دانشجو را دریافت کرده اند یکی از اولویت های این دوره ها تجهیز آزمایشگاه های تحقیقاتی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری دانشگاه تهران وعلوم پزشکی تهران ۱ تا ۳ آذرماه در صحن نماز جمعه دانشگاه تهران برگزار می شود.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها