Skip to content

شرکتهای دانش بنیان: راه اندازی صندوق نوآوری و شکوفایی با سرمایه ۲۰۰ میلیون دلاری

معاون علمی وفناوری ریاست جمهوری با اعلام برگزاری نخستین جلسه هیات امنای صندوق نوآوری و شکوفایی با حضور رییس جمهور گفت: سرمایه اولیه این صندوق ۲۰۰ میلیون دلار خواهد بود.

دکتر سورنا ستاری طی بازدید از یک شرکت دانش بنیان اظهار داشت: سرمایه اولیه این صندوق بالغ بر ۲۰۰ میلیون دلار است و تلاش می کنیم که در آینده و با انجام برنامه ریزی و تلاش بیشتر، این بودجه را افزایش دهیم.

رییس بنیاد ملی نخبگان با تاکید بر اینکه جوانان دانشمند ایران در صورت بهره مندی از امکانات مناسب حرف های زیادی در حوزه علمی دارند، گفت: دولت تمام تلاش خود را برای حمایت از پژوهش های علمی، نخبگان و دانشگاهیان و محققان جوان خواهد کرد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری خاطر نشان کرد: تحقق این مهم نیازمند همدلی جامعه دانشگاهی و نخبگان ما و همچنین تلاش جدی دستگاه ها و نهادهای اجرایی بر اساس برنامه ریزی علمی و کارشناسی است.

پایگاه اطلاع رسانی دولت چندی پیش اعلام کرده بود:دکتر حسن روحانی – رییس جمهوری در اولین جلسه هیات امنای صندوق نوآوری و شکوفایی در دولت تدبیر و امید، طی حکمی دکتر سورنا ستاری- معاون علمی و فناوری رییس جمهور را به عنوان دبیر هیات امنای صندوق نوآوری و شکوفایی انتخاب کرد.

در این جلسه به بررسی قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان پرداخته و اعلام شد که این قانون در مهر ماه ۱۳۸۷ در دولت و در آبان ماه ۱۳۸۹ در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده که تاکنون به دلیل بروکراسی اداری و اختلافات موجود بین دستگاه های مسوول، اجرا نشده و صندوق نوآوری نتوانسته هیچ گونه حمایتی از شرکت های دانش بنیان به عمل آورد.

تخصیص و تامین سرمایه اولیه صندوق نوآوری و شکوفایی به مبلغ سه هزار میلیارد تومان از جمله اقداماتی بوده که باید از ابتدای تاسیس این صندوق اجرا می شد که امروز با گذشت سه سال تنها ۲۵ میلیارد تومان آن به صندوق اختصاص یافته است.

در این جلسه علاوه بر مصوبه هیات دولت، برای اختصاص ۲۰۰ میلیون دلار به صندوق نوآوری و شکوفایی توسط صندوق توسعه ملی در بودجه سال آینده، مقرر شد صندوق توسعه ملی در صورت نیاز شرکت های دانش بنیان به تسهیلات و منابع مالی بیشتر، این منابع را نیز تامین کند.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها