Skip to content

شرکتهای دانش بنیان: شرکت های دانش بنیان بخش کشاورزی تقویت می شوند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: شرکت های دانش بنیان بخش کشاورزی تقویت می شوند و در این زمینه فارغ التحصیلان رشته های مرتبط با بخش کشاورزی جذب مراکز علمی خواهند شد.

تفاهم نامه همکاری بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت جهاد کشاورزی با هدف گسترش تجاری سازی و توانمندسازی شرکت های دانش بنیان در بخش کشاورزی امروز – سه شنبه – توسط سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در محل این وزارتخانه به امضا رسید .

دکتر ستاری در این مراسم افزود: بخش کشاورزی با پنج هزارهیات علمی بزرگترین بخش پژوهشی کشور محسوب می شود . این بخش یکی از بخش های پراهمیت به لحاظ توسعه و تجاری سازی فناوری های مرتبط است .

وی خاطرنشان کرد: در بودجه سال آینده مبلغ خوبی برای صندوق نوآوری و شکوفایی پیش بینی شده و با توجه ویژه وزیر جهاد کشاورزی و همکاری مدیرعامل بانک کشاوری اعتبارات جداگانه ای برای طرح های پژوهشی در عرصه کشاورزی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز ضمانت نامه و سود تسهیلات را برای این شرکت ها به عهده می گیرد. علاوه بر آن شرکت های دانش بنیان فعال در این زمینه شناخته می شود . این شرکت ها بر اساس قانون جدید از مالیات و عوارض گمرکی کاملا معاف هستند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اظهار امیدواری کرد: شرکت های کشاورزی از طریق کارگروهی که در این تفاهم نامه پیش بینی شده است، بتوانند دسترسی های مالی لازم را برای توسعه و تجاری سازی فناوری های مربوط به این بخش داشته باشند.

وزیر جهاد کشاورزی نیز در مراسم امضای این تفاهم نامه گفت: این تفاهم نامه سرمنشا جدیدی برای ایجاد ارتباط نزدیک بین علم و صنعت خواهد شد.

محمود حجتی افزود: با فعال کردن شرکت های دانش بنیان می توان مشکلات بین بخش علمی با بخش اجرایی را کاهش داد و شاهد تحول جدی در کاربردی شدن آنچه محققان در دانشگاه ها تولید می کنند،باشیم.

وی ادامه داد: اگر شرکت های دانش بنیان را وارد مزرعه ها کنیم در آینده نه چندان دور آثار آنها را می توان در بهره وری و شکوفایی اقتصاد کشور شاهد باشیم.

در پایان این مراسم دکتر اسکندر زند معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی به عنوان مسوول تیم کارگزار تشخیص صلاحیت شرکت ها و موسسات دانش بنیان در بخش کشاورزی معرفی شد.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها