Skip to content

شهرکهای فناوری: سه شهرک فناوری در تهران ایجاد می شود.

استاندار تهران از ایجاد سه شهرک فناوری در تهران خبر داد و گفت که این شهرک ها در مرحله طراحی است.

مهندس سیدحسین هاشمی در حاشیه مراسم آغاز به کار سومین نمایشگاه بین المللی فناوری و نوآوری گفت: قرار است این سه شهرک در محدوده مناطق شهریار، پردیس و حدفاصل ورامین و شهرستان ری ایجاد شود.

وی با بیان این که هم اکنون یکی از این شهرک ها دارای مجوز است خاطر نشان کرد: دو شهرک فناور دیگر در مرحله دریافت مجوزهای لازم است.

استاندار تهران با بیان اینکه صنایع پیشرفته (های تک) در زمره صنایع روز دنیا محسوب می شود گفت که تنها این صنایع می توانند تا شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران فعالیت کنند و صنایع دیگر این اجازه را ندارند.

مهندس هاشمی با تاکید بر اینکه شهر تهران استعداد بالایی برای سرمایه گذاری دارد، از گشایش مرکز جذب سرمایه گذار در استان تهران در خرداد ماه جاری خبر داد.

وی همچنین اعلام کرد که سمینار جذب سرمایه خارجی در آینده نزدیک با همکاری بخش خصوصی برگزار می شود.

سومین نمایشگاه بین المللی فناوری و نوآوری امروز جمعه با حضور دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و لوران جاگاریان سفیر روسیه در جمهوری اسلامی ایران با حضور ۵۷ شرکت دانش بنیان خارجی به طور رسمی در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران گشایش یافت.

هدف از برگزاری این نمایشگاه بستر سازی برای تبادلات فن آوری میان شرکت های توانمند خارجی و شرکت های دانش بنیان و فن آور ایرانی است.

در این نمایشگاه شرکت های دانش بنیان از کشورهای روسیه، هند، بلژیک، اتریش، ترکیه، آلمان، انگلیس، چین و کره جنوبی و دیگر کشورها حضور دارند.

در نمایشگاه INOTEX2014 شرکت های خارجی و داخلی به ارایه آخرین دستاوردهای فناوری و نوآوری در حوزه های ارتباطات و فناوری اطلاعات، نفت، گاز و پتروشیمی، اتوماسیون صنعتی و سیستم های هوشمند، زیست فناوری، نانو فناوری، انرژی های نو، هوافضا، تجهیزات پزشکی، زمین شناسی و مواد جدید خواهند پرداخت.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها