Skip to content

طرحهای پژوهشی ملی: اختصاص ۶۰میلیارد تومان برای اجرای طرحهای کلان پژوهش و فناوری

وزیر علوم گفت از مجموع ۱۵۰ میلیارد تومانی که از طرف رئیس جمهور برای توسعه زیر ساخت‌های پژوهشی دانشگاه‌ها به وزارت علوم اختصاص یافته بود، ۶۰ میلیارد تومان به عنوان اعتبار اولیه اجرای طرح‌های کلان پژوهشی و فناوری مصوب شورای عالی عتف در دانشگاه‌ها اختصاص یافت.

دکتر کامران دانشجو ضمن اعلام این خبر با اشاره به اینکه تعداد زیادی از دانشگاه‌های سراسر کشور به عنوان مجری طرح‌های کلان پژوهشی و فناوری مصوب شورای عالی عتف انتخاب شده‌اند، گفت: انتخاب دانشگاه‌های مناطق کمتر توسعه یافته برای اجرای این طرح‌ها این امکان را بوجود می‌آورد که این دانشگاه‌ها به تدریج رشد یافته و همگام دانشگاه‌های مادر به فعالیت‌های پژوهشی اقدام کنند.
وی ادامه داد: همچنین مشارکت دانشگاه‌های شهرستان‌ها در طرح‌های کلان به رشد تحصیلات تکمیلی و ارتقای اعضای هیات علمی این دانشگاه‌ها کمک می‌کند.
به گفته وزیر علوم، امضای تفاهم نامه همکاری وزارت علوم با وزارت صنعت، معدن و تجارت، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سازمان محیط ‌زیست در راستای پیوند بیشتر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی با حوزه کاربرد و کاربردی شدن طرح‌های پژوهشی در راستای رفع نیازهای حوزه کاربرد صورت گرفته است.
دکتر دانشجو تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی ذینفع در پروژه‌های کلان ملی باید در تامین اعتبار اجرای این طرح‌ها مشارکت کنند، از طرفی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی مجری این طرح‌ها باید پاسخگوی این دستگاه‌ها که در واقع کارفرمای طرح‌های کلان ملی محسوب می‌شوند باشند و مطابق خواست و نیاز آنها به انجام پژوهش بپردازند.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها