Skip to content

فناوریهای نوین: رئیس جمهور از ۸ دستاورد ایران در حوزه زیست ‌فناوری رونمایی کرد.

دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور اسلامی ایران، ۸ دستاورد جدید دانشمندان کشورمان را در حوزه زیست فناوری رونمایی کرد.
رئیس‌جمهوری اسلامی ایران چندین دستاورد جدید دانشمندان کشورمان در حوزه زیست فناوری را رونمایی کرد.
به گزارش فارس، با حضور دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور اسلامی ایران چندین دستاورد جدید دانشمندان کشورمان در حوزه زیست فناوری در نهاد ریاست جمهوری رونمایی شد.
دستاورد اول دستگاه آشکار ساز عوامل میکروبی معلق در هوا است که برای تشخیص عوامل معلق در هوا طراحی شده و با تعیین نوع عامل میکروبی در طریق نور کاربر را مطلع می‌سازد، این دستگاه قدرت شناسایی چند عامل را بصورت همزمان دارد و جابجایی آن بصورت پرتابل بوده و قابلیت ذخیره سازی ۶۰۰۰ نمونه را دارد، این دستگاه توسط میلاد دارو نور و با همکاری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ساخته شده است.
دستاورد دوم، دستگاه هشدار دهنده حضور عوامل میکروبی معلق در هوا است که بعد از نمونه برداری از هوای محیط با علائم نوری احتمال حمله بیولوژیک را مشخص می‌کند ، این دستگاه با برق شهر و باطری قابل شارژ است و در صورت ادامه پایداری وضعیت نامتعارف کاربر را از وضعیت نا مطمئن آگاه می ‌کند ، این دستگاه توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ساخته شده است.
دستاورد سوم دستگاه اندازه گیری رزونانس سطحی پلاسمون است که برای اندازه گیری کمی واکنش‌های بیوشیمیایی و ثوابت ترمودینامیتی و همچنین اندازه گیری زخامت و ضریب شکست فیلم‌های نانو مورد استفاده قرار می‌گیرد ‌،این دستگاه توسط شرکت بای سون تکنولوژی و با همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر ساخته شده است.
دستاورد بعدی کیت تشخیص سریع اختلالات عددی کروموزومی در جنین است که با استفاده از این دستگاه بیماری‌هایی همچون سندرم داون به سرعت قابل تشخیص است ، این دستگاه توسط شرکت زیست فناوری کوثر ساخته شده است.
دستاورد بعدی بیوراکتور هواران است که کاربرد آن در سیستمهای بیوتکنولوژی هوازی می‌باشد ، این دستگاه توسط مرکز تحقیقات بیوتکنولوژی دانشگاه صنعتی سهند و با همکاری سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران ساخته شده است.
دستاورد بعدی سیستم بیوکنترلر برای کنترل چندین دستگاه همزمان است که به منظور اندازه گیری پارامترهای مختلف شیمیایی محیط و بدون نیاز به ژنراتور توسط مرکز تحقیقات بیوتکنولوژی دانشگاه صنعتی سهند تبریز ساخته شده است.
دستگاه بعدی ، پمپ پریستالیک دور متغییر دیجیتالی است که بمنظور انتقال حجم‌های بسیار دقیق از سیالهای محلول و مایعات با کاربرد شیمیایی و پزشکی ساخته شده است، این دستگاه نیز توسط مرکز تحقیقات بیوتکنولوژی دانشگاه صنعتی سهند تبریز ساخته شده است.
دستاورد آخر نیز ، چیت تشخیص همزمان نوع حیوانات مورد استفاده در فراورده‌های دامی است که بوسیله آن می‌توان گوشت حیوانات حرام از حلال و همچنین تقلبات در فرآورده‌های گوشتی و گوشت خام را بسرعت تشخیص داد ، این دستگاه توسط موسسه گروه پژوهشی انتقال سامانه زیست مولکولی ساخته شده است.
این دستاوردها همگی با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ساخته شده است و به منظور خودکفایی کشور در تکنولوژی به جامعه صنعتی کشور ارائه شده است.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها