Skip to content

فناوری اطلاعات: ایجاد سامانه ارزشیابی دانش، پژوهش و فناوری (سنجه)

فرزان در هشتمین سال فعالیت خود، سامانه سنجه را طراحی و مورد بهره برداری قرار داد. سامانه “ارزشیابی دانش، پژوهش و فناوری (سنجه)” دارای سه سایت یا بخش اصلی است:

سایت ارزشیابی دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی علوم پزشکی کشور
سایت ارزشیابی مجلات علوم پزشکی کشور
سایت ارزشیابی جشنواره ها و همایشهای علمی

در سایت ارزشیابی دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی علاوه بر اعلام عملکرد و نتایج طرحهای اجرا شده در سطح کشور، اخبار مرتبط با ارزشیابی و رتبه بندی های داخلی و بین المللی مراکز علمی و پژوهشی ایرانی و خارجی درج می شود.

سنجه قادر به ارائه سرویسهای ارزشیابی و پایش به مراکز دانشگاهی و پژوهشی برای بررسی کیفیت و کمیت محصولات پژوهشی یا عملکرد پژوهشگرانشان است.

از جمله امکانات قابل استفاده سنجه برای مراکز پژوهشی و صنایع دارویی پایش (Monitoring) مطالعات اپیدمیولوژیک و کارآزماییهای بالینی جهت اطمینان از اعتبار و درستی داده ها می باشد.

در سایت ارزشیابی مجلات علوم پزشکی کشور محور اصلی اجرای برنامه ارزشیابی مجلات علوم پزشکی زیر نظر معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت می باشد. در کنار آن، سنجه در این بخش اخبار مربوط به موضوع در زمینه مجلات داخلی و بین المللی منتشر می نماید.

سایت ارزشیابی جشنواره ها و همایشهای علمی دربرگیرنده مطالبی در مورد ارزشیابی مقالات و مطالعات پژوهشی است. سردبیران مجلات و مسوولین برگزاری همایشها و جشنواره ها می توانند از مشاوره و حمایت سامانه سنجه برای ارزشیابی و رتبه بندی مقالات و مطالعات ارائه شده بهره جویند. در سال گذشته ارزشیابی مقالات در جشنواره پژوهشی فارابی انجام شد و مقالات برگزیده انتخاب و به دبیرخانه همایش اعلام شد.

در عین حال پژوهشگران یا مراکز پژوهشی می توانند مقالات و مطالعات پژوهشی خود را جهت ارزشیابی رایگان برای ما ارسال کنند. سنجه پس از تحلیل، گزارش مکتوبی را در مورد ملاحظات متدولوژیک، آماری، محتوایی، فنی و نگارش انگلیسی مقاله به پژوهشگران ارائه می نماید.

علاقمندان می توانند برای استفاده از این سامانه به آدرس اینترنتی www.sanje.ir مراجعه نمایند.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها