Skip to content

فناوری اطلاعات: ایجاد پیشرفته ترین کنسرسیوم شبکه علمی در جهان با همکاری دانشگاه هاروارد و شرکت سیسکو

سه دانشگاه هاروارد، بوستون و کمبریج با همکاری شرکت سیسکو شیوه جدیدی از تعاملات دانشجویی در فضای کلاس را ایجاد کرده اند که در نوع خود یکی از تازه ترین و پرسرعت ترین ارتباطات از راه دور محسوب می‌شود.

این طرح جدید که با نام “دانشگاههای دور” از آن یاد شده است از ۲۲ سپتامبر با همکاری دانشگاه هاروارد و شرکت سیسکو رسما در دو دانشگاه کمبریج و بوستون راه اندازی شد. دانشجویان به کمک این فناوری می‌توانند با همکلاسی های خود در دیگر دانشگاهها از طریق اینترنت فوق پرسرعت صحبت کرده و در رابطه با مسائل روز بدون حضور در یک کلاس مشترک از طریق صفحات نمایشی بزرگ به بحث و گفتگو بپردازند.

دانشگاه هاروارد برای همکاری با این طرح توافق کرده تا دسترسی ارتباط اینترنت پرسرعت خود را در اختیار ۱۴۸ دانشکده موجود در بوستون، کمبریج و چند دانشگاه دیگر قرار دهد تا از این طریق دانشجویان بتوانند همزمان به دانشگاههای دیگر، کتابخانه ها و موزه های آنها حضور پیدا کنند. این ارتباط اینترنتی که اینترنت ۲ نام دارد نوعی ارتباط فوق سریع است که تنها در اختیار صنایع بزرگ، دانشگاههای معتبر و موسسات و ارگانهای مهم قرار می‌گیرد.

شرکت سیسکو نیز تجهیزاتی با نام TelePresence را برای تعاملات دیداری و شنیداری در اختیار این دانشجویان قرار داده تا بتوانند بطور واقعی و بدون احساس فواصل موجود میانشان براحتی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

یکی از دانشجویان سال اولی عقیده دارد که این فناوری آخرین مدل تکنولوژی است که از طریق آن می‌توانیم با کلاسهایی که در سراسر دنیا برگزار می‌شود ارتباط برقرار کنیم.

بر اساس گزارش هاروارد گزت، بزودی قرار است ۱۲۳برنامه ابتکاری آموزشی میان این دو دانشگاه و با حضور آنلاین دانشجویان اجرا شود.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها