Skip to content

فناوری اطلاعات: دولت به هر شرکت دانش بنیان دیجیتال تا سه میلیارد ریال تسهیلات می دهد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از ارایه تسهیلاتی تا مبلغ سه میلیارد ریال به هر یک از شرکتها و موسسات دانش بنیان برای ایجاد تحول در حوزه رسانه های دیجیتال خبر داد.

دکتر سورنا ستاری این خبر را در آیین پایانی هفتمین جشنواره رسانه های دیجیتال در تالار وحدت تهران بیان کرد که در آن، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و برگزیدگان این جشنواره حضور داشتند.

وی افزود: تنها مشکل ما در اختصاص این تسهیلات که به راحتی آن را خواهیم داد، محدودیت کارگزاری هایی است که تعیین صلاحیت شرکت های دانش بنیان را برعهده دارند.

دکتر ستاری ادامه داد: برای رفع این مشکل بزودی تفاهمنامه ای با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امضا خواهیم کرد و امیدواریم با تسهیلات یادشده شاهد رشد و جهش در این حوزه، گسترش فعالیت دانش آموختگان آن و بهبود وضعیت اشتغال در جامعه باشیم.

پیش از سخنان معاون رییس جمهوری، حسن نجفی سولاری رییس مرکز رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جشنواره رسانه های دیجیتال با توجه به بضاعت مالی اندک این مرکز که جایگاه کوچکی هم در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد، توانسته است گام های بلندی بردارد.

وی افزود:  رسانه دیجیتال به دنبال بزرگ کردن اشخاص نیست و برخلاقیت ها و همکاری های گروهی تمرکز دارد. به همین دلیل، جشنواره آن نیز نتوانسته است در گذر زمان حامیان مالی قدرتمندی داشته باشد.

نجفی سولاری تصریح کرد: با این وجود، تلاش مبتکران در عرضه محصولات متعدد نشان از اراده و قدرت ملی در این حوزه دارد و اگر درست و بموقع حرکت کنیم، این صنعت و رسانه فرصت هایی را در اختیار ایران قرار خواهد داد تا در افق ۱۴۰۴ به جایگاه نخست در حوزه علم و فناوری در خاورمیانه دست پیدا کنیم.

رییس مرکز رسانه های دیجیتال در ادامه گزارشی در خصوص محصولات پذیرفته شده و نحوه داوری آثار ارایه کرد و اظهار داشت: ۴۱۲۰ نفر در این جشنواره شرکت کردند و در پنج محور رسانه برخط، رسانه های چند رسانه ای و حامل، تلفن همراه و هوشمند، بازی های رایانه ای و هنرهای دیجیتالی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

وی در ادامه، ایجاد سامانه توزیع محصولات دیجیتال فرهنگی، ایجاد نرم افزار نمایشگاه و فروشگاه مجازی هنرهای تجسمی به هفت زبان زنده دنیا، ایجاد ابر ملی فرهنگ در راستای اشتغال پایه و اجرای فاز دوم طرح ملی شبکه فرهنگ را خبرهای خوش این حوزه دانست.

در این مراسم، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز سخنرانی کرد.

در ابتدای این مراسم گروه ۴۰ دف به رهبری صابر خراسانی و گروه آوازی تهران به رهبری میلاد عمرانلو هنرنمایی کردند و سپس از برگزیدگان بخش های مختلف جشنواره تجلیل شد.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها