Skip to content

فناوری های نوین: ۲۰۰ محصول نانو ایران عاملی برای دستیابی به بازار جهانی

رئیس سومین مجمع بین المللی اقتصاد فناوری نانو با بیان اینکه تاکنون ۲۰۰ محصول نانویی در کشور تولید شده است گفت: فناوری نانو فرصتی برای دستیابی به بازارهای بزرگ و رسیدن به کیفیت محصولات شرکت های بزرگ بین المللی است.
دکترعلی بیت اللهی  در آیین افتتاحیه این مجمع افزود: اکنون در ایران بیش از ۳۰۰ شرکت در حوزه های مختلف فناوری نانو فعالیت می کنند که این شرکت ها توانسته اند حدود ۲۰۰ محصول نانویی را به بازارهای داخلی و بین الملل عرضه نمایند.

وی بیان کرد: فعالیت این شرکت ها در حوزه نانو روند بسیار خوبی را طی می کنند اما ما در ابتدای راه هستیم و برای تحقق اقتصاد دانش بنیان باید حضور شرکت های بزرگ را نیز در عرصه نانو داشته باشیم.

دکتر بیت اللهی بیان کرد: این مجمع با هدف آشنایی نیروهای متخصص و علاقه مند به مباحث مرتبط به اقتصاد نانو از قبیل برندسازی، سرمایه گذاری، رسوخ فناوری نانو در صنعت، تامین مالی، بازاریابی و تبادل تجربیات بین فناوران، سرمایه گذاران، متخصصان و فعالان داخلی و خارجی تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه این مجمع به مدت دو روز برگزار می شود افزود: در راستای تبادل تجربیات بین فناوران ۶ موضوع تخصصی به صورت پانل های نیم روزه با موضوعات راهکار و چالش های ورود به منابع مالی به حوزه نانو، مدل های کسب و کار مناسب برای شرکت های فعال در حوزه فناوری نانو، ساختار و مبانی مدیریت کسب و کارهای مبتنی بر فناوری های نوین در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: رسوخ فناوری نانو در صنعت، توسعه ابزارهای بازاریابی صادراتی محصولات فناوری نانو، مالکیت فکری و ثبت اختراع از دیگر موضوعاتی است که در آن متخصصان هر حوزه چالش های اصلی پیش روی فناوری نانو کشور را مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد.

دکتربیت اللهی یادآور شد: در این مجمع شرکت کنندگان این امکان را خواهند داشت تا آخرین تجربیات و دستاوردهای خود را در حوزه های مختلف با فعالیت نانو به اشتراک بگذارند.

وی افزود: محورهای انتخاب شده برای سومین مجمع بین المللی اقتصادی فناوری نانو بر اساس چالش ها و نیازهایی هستند که کشور ما در حوزه اقتصاد فناوری نانو با آن مواجه است.

وی افزود: در این مجمع علاوه بر مهمانان داخلی دانشمندان جوان از ۹ کشور آسیایی ازجمله کره، مالزی، تایلند و ژاپن حضور دارند.

مجمع بین المللی اقتصادی فناوری نانو از مهرماه سال ۹۱ فعالیت خود را آغاز کرده است.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها