Skip to content

فن آوریهای نوین: پارک بیوتکنولوژی پاستور ایران تاسیس می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس، دکتر عبدالحسین روح الامینی، رئیس انستیتو پاستور ایران در مراسم بازدید خبرنگاران از مجتمع تولید داروهای نوترکیب این موسسه (در تاریخ ۲۲/۱/۸۶) افزود: انستیتو پاستور ایران در تولید واکسن و فرآورده های دارویی و تشخیصی ، حدود ۸۱ سال سابقه فعالیت دارد و اکنون با راه اندازی بزرگترین مجتمع تولید داروهای نوترکیب در آسیای جنوب غربی جزء کشورهای سرآمد دنیا در تولید این داروها هستیم.
وی اضافه کرد: علاوه بر آن سه شبکه تحقیقاتی ملی و منطقه‌ای پزشکی مولکولی، بیوتکنولوژی و جنومیکس در این موسسه فعال است و واحدهای آزمایشگاهی، نیمه صنعتی و صنعتی تولید داروهای نوترکیب در این مجتمع راه اندازی شده است.
وی افزود: تولید انواع سرم، آنتی ژن، آنتی سرم و سرمهای تزریقی؛ ارائه خدمات ژنتیک و تشخیص قبل از تولد، تولید واکسن هاری و ارائه آموزش‌های در سطح PhD از دیگر فعالیتهای انستیتو پاستور ایران است.
وی گفت: ایجاد مرکز تولید داروهای نوترکیب تصمیم استراتژیک کشور در زمان ریاست جمهوری هاشمی و خاتمی بود که در دوره اخیر با سرعت بیشتری به اتمام رسید با این حال هنوز تا رسیدن به اهداف نهایی راه طولانی‌تری را در پیش داریم.
روح الامینی افزود: در مجتمع تولید داروهای نوترکیب با راه‌اندازی سه خط تولید مخمر، باکتری و کشت سلولهای جانوری فعلا ۴ داروی نوترکیب، واکسن هپاتیت ب، اریتروپوئتین، آلفا اینترفرون و استرپتوکیناز تولید می شود و در آینده با این سه خط تولید امکان تولید دهها داروی نوترکیب در این مجتمع وجود دارد.
وی همچنین از ایجاد پارک بیوتکنولوژی پاستور در ضلع غربی این مجتمع در وسعت ۲۰ هکتار با حمایت دولت خبر داد و اظهار امیدواری کرد: با فعالیت این مرکز پیشتازی ایران در بیوتکنولوژی در آسیای جنوب غربی و حتی در مقایسه با کشورهایی نظیر کره حفظ شود.
در این مراسم، خبرنگاران وسایل ارتباط جمعی در پنجمین روز هفته سلامت که به نام «سلامت و فناوریهای نوین» نامگذاری شده است از مجتمع تولید داروهای نوترکیب انستیتو پاستور ایران، خط تولید واکسن هپاتیت ب و واحد تولید حیوانات آزمایشگاهی spf بازدید کردند.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها