Skip to content

مالکیت معنوی: مرکز مالکیت معنوی در ساختار جدید سازمان ثبت اسناد و املاک شکل می گیرد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: ثبت اختراعات یک ارزش است و همیشه این سئوال مطرح بوده که چرا بین صنعت و دانشگاه ارتباط کمی برقرار است، در حالی که بازار دارایی فکری می تواند به عنوان بهترین راه، این ارتباط را تقویت کند.

علی صالح آبادی روز یکشنبه درمراسم افتتاح بازار دارایی فکری، افزود: انجام هر کار بزرگی نیازمند همکاری و هماهنگی دستگاه های مختلف است و بازار سرمایه نمی توانست به تنهایی، بازار دارایی فکری را راه اندازی کند.

وی ادامه داد: در این راه سازمان ثبت و معاونت علمی و فناوری رییس جمهور، کمک بزرگی به راه اندازی این بازار انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه انتظار نداریم از همان ابتدا تعداد زیادی از اختراعات وارد این بازار دارایی فکری شود، اظهار داشت: این بازار نیازمند گذشت زمان برای بازکردن جای خود در کشور است.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر اینکه اقتصاد دانش بنیان، یکی از موارد کلیدی سیاست های اقتصاد مقاومتی است، افزود: ایجاد بازار دارایی فکری، گامی در جهت تحقق این سیاست است.

صالح آبادی با بیان اینکه بازار سرمایه جایی است که بنگاه های صنعتی حضور دارند، گفت: علایم تجاری هم می تواند در این بازار داد و ستد شود، به علاوه طرح های صنعتی و برندها هم در این بازار مورد توجه قرار می گیرد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار هدف اصلی این بازار را حمایت و تشویق دارندگان ایده و دارایی های نامشهود دانست وافزود: بسیاری از نخبگان دارای اختراعاتی هستند و اگر بدانند که این بازار به تجاری سازی اختراعات کمک می کند، وارد آن می شوند.

وی با تاکید بر اینکه برند هم در بازار دارایی فکری معامله خواهد شد، افزود: بنابراین شرکت هایی که محصولی را تولید می کنند، برای شکل گیری برند خود تلاش می کنند زیرا این بازار به کشف قیمت کمک و در نقل و انتقالات، شفافیت ایجاد می کند.

صالح آبادی با بیان اینکه تحقیقات با راه اندازی این بازار کاربردی تر می شود، خاطرنشان کرد: بازار سرمایه عمدتا مبتنی بر تولید و خدمات است اما باید تلاش کنیم تا سهم شرکت های دانش بنیان را در اقتصاد گسترش دهیم.

وی با اشاره به اینکه در بازارهای جهانی شرکت هایی که مبتنی بر دانش هستند، درصد زیادی از بازار را به خود اختصاص داده اند، گفت: برای مثال می توان به فست فود مک دونالد اشاره کرد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در پایان تاکید کرد: بازار سرمایه هم اکنون مبتنی بر تولید و بخش خدمات است، اما اقتصاد دانش بنیان می تواند بازار سرمایه کشور را بزرگ کند و توسعه دهد، بنابراین امیدوارم شاهد شکل گیری شرکت های بزرگ دانش بنیان و شکوفایی هر چه بیشتر بازار دارایی فکری باشیم.

 

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها