Skip to content

مجلات پژوهشی: رشته ژورنالیسم پزشکی در شیراز راه اندازی می شود

شیراز – خبرگزاری مهر: برای سومین بار در دنیا و نخستین بار در کشور، رشته ژورنالیسم پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز در مقطع کارشناسی ارشد(MSC) راه اندازی می شود.
به گزارش خبرنگار مهر در شیراز، مسئول راه اندازی رشته ژورنالیسم پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز صبح امروز در نشستی خبری افزود: این رشته هم اکنون در آمریکا و انگلیس تدریس می شود و با راه اندازی آن در شیراز، ایران سومین کشور در دنیا خواهد بود که در زمینه تدریس رشته ژورنالیسم پزشکی به صورت آکادمیک و مدون فعالیت می کند.
بهروز آستانه ادامه داد: در حال حاضر نگارش مقالات پزشکی به خصوص به زبان انگلیسی دارای مشکلات اساسی است و به طور کلی رویکرد به مقالات پزشکی و بررسی علمی آنها همچنین روش بهینه انجام تحقیقات پزشکی در کشور به طور عمده به صورت استاندارد و شخصی صورت می پذیرد.
وی عنوان کرد: با راه اندازی این رشته رویکردها مدون شده و دانش نشر در حیطه پزشکی که تاکنون به صورت غیر مدون و پراکنده بوده در قالب آکادمیک و با بهره گیری از آموزه های مدرن جهانی به استاندارد می رسد به گونه ای که تا حد امکان گوناگونی رویکرد و تحقیقات و نشر پزشکی در کشور از بین می رود.
مسئول راه اندازی رشته ژرونالیسم پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به تدوین سر فصلهای آموزشی این رشته و ارسال به نهادهای ذیربط افزود: همزمان با بررسی سرفصلها از سوی نهادهای مرتبط، مکان مورد نظر برای این رشته نیز در دانشکده پیراپزشکی شیراز اختصاص داده شده که مراحل تجهیز آن در حال انجام است.
آستانه در خصوص نحوه پذیرش دانشجو در این رشته اظهار داشت: پذیرش دانشجو بر اساس قوانین و مقررات و برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته توسط وزارت بهداشت صورت می گیرد و با تصویب نهایی، نخستین پذیرش ها در اولین دوره آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته در سال آینده انجام خواهد شد.
وی یادآور شد: در حال حاضر در کشور ۱۳۰ ژورنال پزشکی مصوب داریم که به سرعت در حال افزایش هستند و این در حالیست که بسیاری از افرادی که در این مراکز فعالیت می کنند آموزش دیده نیستند و با توجه به محدودیت جذب دانشجو برای زمان نسبتا طولانی، فارغ التحصیلان این رشته توسط مراکز تحقیقاتی یا دفاتر نشریات جذب خواهند شد.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها