Skip to content

مجلات پژوهشی: دسترسی الکترونیک به مقالات ۱۴۲ نشریه علوم پزشکی از اول اردیبهشت

مدیرکل دفتر توسعه و هماهنگی اطلاع رسانی پزشکی وزارت بهداشت از دسترسی به مقالات مجلات علوم پزشکی کشور به کمک سامانه مدیریت اطلاعات پژوهش پزشکی از اول اردیبهشت ماه خبر داد.

دکتر عباس نجاری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: مقالات مجلات علوم پزشکی که دارای صفحات الکترونیک هستند از ابتدای اردیبهشت ماه قابل مشاهده هستند و دسترسی به خلاصه مقالات نیز از طریق سامانه امکانپذیر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: سامانه مدیریت اطلاعات پژوهش پزشکی به گونه ای برنامه ریزی شده است که کاربر برای استفاده مقالات می تواند با مشاهد لینک مقاله مورد نظر برای دسترسی به اصل مقاله به آدرس اصلی مقاله رجوع کند.

دکتر نجاری اضافه کرد: در حال حاضر کلیه مجلات علوم پزشکی سایت اینترنتی ایجاد کرده اند و انتشار الکترونیک دانش را در اولویت خود قرار داده اند.
وی گفت: هم اکنون ۹۰ درصد فضای مجازی سایت سازمان بهداشت جهانی منطقه مدیترانه شرقی در بخش نشریات علوم پزشکی به نشریات علمی – پژوهشی ایرانی اختصاص یافته است.

مدیرکل دفتر توسعه و هماهنگی اطلاع رسانی پزشکی وزارت بهداشت اضافه کرد: در حال حاضر ۱۴۲ نشریه علمی – پژوهشی در حوزه سلامت وجود دارد که خوشبختانه به صورت جدی به انتشار الکترونیک همت گماشته اند.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها