Skip to content

مجلات پژوهشی: راه‌اندازی سامانه نشر مجلات پژوهشی (سنم)

رئیس مرکز نشر دانشگاهی از راه اندازی سامانه نشر مجلات علمی و پژوهشی کشور (سنم) در این مرکز خبر داد و گفت: این سامانه هوشمند امکان دسترسی محققان را به مقالات علمی فراهم می کند.

دکتر محمد مهدی طهرانچی در گفتگو با خبرگزاری مهر، افزود: این سامانه شبکه ای هوشمندی است که با انگیزه ایجاد بستر مناسب برای تولید محتوای علمی و پژوهشی طراحی شد و محتوای آن در اختیار جامعه علمی کشور قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه این سامانه هوشمند با داشتن امکانات پیشرفته جستجو، فضای مناسبی برای دسترسی به کلیه مقالات علمی در کشور فراهم کرده است، اظهار داشت: این سامانه با هدف مدیریت بر تولید محتوای مجلات علمی، تجمیع و ایجاد امکان دسترسی به محتوای رقومی و چاپی مجلات علمی در فضای مجازی، فراهم آوری امکان دسترسی و گردآوری، تبدیل، سازماندهی، حفاظت و ارائه محتوای رقومی ملی در سطح جهانی و ارائه تسهیلات مناسب در جهت چاپ به هنگام و توزیع گسترده مجلات عضو سامانه ایجاد شد.

رئیس مرکز نشر دانشگاهی امنیت اطلاعات و فروش آنلاین مقالات در قبل و بعد از چاپ را از مزایای سامانه “سنم” ذکر کرد و ادامه داد: اعضای این سامانه از تسهیلاتی چون امکان دسترسی به مقالات علمی و پژوهشی به صورت آنلاین و حفظ کامل حق مالکیت مادی و معنوی صاحبان محتوا برخوردار می شوند.

وی با بیان اینکه شورای راهبردی این سامانه بالاترین مقام رسمی است، اظهار داشت: شورای راهبردی متشکل از معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس مرکز نشر دانشگاهی، دبیر کمیسیون نشریات معاونت علمی و فناوری وزارت علوم، دبیر انجمنهای علمی معاونت علمی وزارت علوم، رئیس مرکز استنادی علوم ISC و سه نماینده به انتخاب سردبیران مجلات است که وظیفه سیاستگذاری این سامانه را بر عهده دارند.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها