Skip to content

محصولات با فناوری بالا: صادرات کالاهای با فناوری بالا تا پایان برنامه پنجم توسعه به هشت درصد می رسد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: براساس برنامه هدفگذاری شده، تا پایان برنامه پنجم توسعه می باید هشت درصد از صادرات کشور به محصولات با فناوری بالا اختصاص یابد.
دکتر نسرین سلطانخواه اظهار داشت: میزان صادرات محصولات غیرنفتی در سال ۹۰ بیش از ۴۰ میلیارد دلار بود و سهم صادرات کالاها با فناوری بالا در این سال به ۸۴۰ میلیون دلار رسید. وی با بیان اینکه این رقم معادل ۲ و هفت دهم از کل صادرات است گفت: این رقم رشد ۲۰ برابری نسبت به سال ۷۵ داشته است.
معاون علمی وفناوری ریاست جمهوری همچنین خاطرنشان کرد: میزان صادرات محصولات با فناوری بالا می باید درسال ۱۴۰۴ به ۲۰ درصد از کل صادرات برسد.
به گفته دکتر سلطانخواه محصولات صادراتی در حوزه نرم افزار، تجهیزات پزشکی، داروها، داروهای گیاهی و دیگر محصولات خواهد بود.
رییس بنیاد ملی نخبگان اظهار داشت: در دهه چهارم انقلاب اسلامی توسعه علم و فناوری از مراکز دانشگاهی به سمت مراکز فناورانه و پارک های علم و فناوری و نیز صنایع مختلف کشور سوق داده شده است و بنابراین میزان تولید و به دنبال آن صادرات محصولات دانش بنیان در کشور افزایش یافته است.
وی افزود: محصولات با فناوری بالا در زمره محصولات دانش بنیان قرار دارد که دارای ارزش افزوده بسیار بالایی است و از سوی دیگر اشتغال سودآوری برای نخبگان به همراه خواهد داشت.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها