Skip to content

مدیریت اطلاعات:طراحی و راه اندازی نظام ملی ثبت بیماران دیابتی در کشور توسط دانشگاه علوم پزشکی تهران

کلینیک مجازی دیابت به منظور ایجاد شرایط مناسب ارائه خدمات بهینه پزشکی و تسهیل ارتباط بیماران دیابتی با گروه متخصصان در دانشگاه علوم پزشکی تهران افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، این کلینیک با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، معاون سلامت وزارت بهداشت، دکتر آقاجانی، مدیر مرکز بیماریهای غیرواگیر وزارت بهداشت و دبیر ستاد نوآوری دانشگاه علوم پزشکی تهران افتتاح شد.

دکتر باقر لاریجانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در این مراسم با اشاره به میزان افراد مبتلا به بیماری دیابت در کشور گفت: حدود سه میلیون ایرانی به دیابت مبتلا هستند و این بیماری در حدود ۳۰۰ هزار سال از عمر مفید در ایران را تلف می کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به افتتاح کلینیک مجازی خاطرنشان کرد: برای مدیریت بهینه این بیماری از فناوری اطلاعات و سامانه های الکترونیکی بهره گرفته شده و مرکز تحقیقات غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران با مشارکت معاونت سلامت وزارت بهداشت اقدام به طراحی و راه اندازی سامانه ملی کلینیک مجازی دیابت و نیز نظام ملی ثبت بیماران دیابتی در کشور کرده است.

کلینیک مجازی دیابت امکان تعامل میان بیمار با گروهی از پزشکان متخصص را دارد و بیمار یا خانواده آنها می توانند با مراجعه به سایت، پاسخ سئوالات خود را دریافت کنند.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها