Skip to content

مراکز فناوری: توصیه برای رسیدگی سریع تر به لایحه شرکت های دانش بنیان در مجلس

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: توصیه می کنم به لایحه شرکت های دانش بنیان با شتاب بیشتری رسیدگی شود تا نظر معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری نیز تامین شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد در حاشیه سومین همایش ملی نخبگان جوان در محل سالن اجلاس سران در جمع خبرنگاران گفت: لایحه در دستور کار کمیسیون است و به دلیل اینکه فوریت این لایحه در صحن علنی مجلس رای نیاورده است لذا باید طبق روال در دستور کار قرار گیرد.

وی اضافه کرد: توصیه می کنم با شتاب بیشتری به لایحه رسیدگی شود تا نظر معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری نیز تامین شود.

ابوترابی در خصوص پیشنهاد معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری برای استقلال قانون جذب یک درصد اعتبار پژوهشی دستگاههای اجرایی گفت: مسائل بودجه قاعدتاً باید در بودجه سالانه دیده شود، آنچه ما می توانیم به صورت قانون ببینیم، امری کلی است که هر سال در بودجه سالانه منابعی را برای پژوهش تخصیص داده است.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این موضوع از سوی مجلس شورای اسلامی در قانون برنامه قبلاً دیده شده است و در قانون برنامه ۵ ساله پنجم هم خواهیم دید.

وی گفت: قانون برنامه ۵ ساله، کلیات این موضوع را مطرح می کند و قانون برنامه را باید در قانون بودجه عملیاتی کرد که انشاء الله به این مهم بیشتر از گذشته می پردازیم.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها